Emirates lanserar ny annonskampanj för Expo 2020

I augusti 2021 släppte Emirates den omtalade annonskampanjen, ”We´re On Top of the World” inför världsutställningen Expo 2020 i Dubai. Kampanjen gestaltar en kvinna i kabinuniform, ståendes på världens högsta byggnad, Burj Khalifa, och kom att skapa rubriker runt om i världen. Nu släpper flygbolaget ytterligare en upplaga av kampanjen, där man även inkluderar flygplansmodellen Emirates Expo 2020 Dubai A380.

För att stärka Dubais budskap ”ingenting är omöjligt” har Emirates skapat ytterligare en version av sin virala annonskampanj ”We´re On Top of the World”. Denna gång figurerar återigen stuntkvinnan, iklädd kabinuniform, på toppen av Burj Khalifa – världens högsta byggnad. Kvinnan håller upp anslagstavlor med inbjudan till Expo 2020 Dubai. I bakgrunden flyger Emirates A380 på samma höjd som skyskrapan – endast 823 meter över marken.

Totalt cirkulerade planet elva gånger runt byggnaden, i en mycket låg hastighet på 268 kilometer i timmen. Den genomsnittliga hastigheten för flygplanet är 888 kilometer i timmen. Även om flygplanet tycks flyga mycket nära kvinnan är planet över åtta kilometer bort och projektet föregick av flera månaders planering och utfördes med största säkerhetsfokus. Se videon “bakom kulisserna” här.

Den nya globala kampanjen kommer att köras på 12 språk, i totalt 19 länder. Detta är en del av en stor satsning på 20 miljoner dollar som Emirates gör för att marknadsföra evenemanget.

Expo 2020 Dubai är en världsutställning, där uppemot 190 länder deltar under temat ”Connecting Minds – Creating the Future. Utställningen har tre områden: möjligheter, mobilitet och hållbarhet. Sveriges paviljong är beläget i området hållbarhet. Expo 2020 är en global plattform för utbyte av kunskap och samarbete mellan läder, företag och människor och pågår i Dubai mellan 1 oktober 2021 och 31 mars 2022.

För övrig information: Emirates does it again, scaling up and circling around the Burj Khalifa to put Expo 2020 Dubai on top of the world’s travel agenda

Johan Forsberg, Spotlight PR
E-mail: johan.forsberg@spotlightpr.se

Berättelsen om Emirates började 1985 när vi startade verksamhet med bara två flygplan. Idag flyger vi världens största flottor, Airbus A380 och Boeing 777, och erbjuder våra kunder bekvämligheter med de senaste och mest effektiva wide-body maskiner i himlen.

Vi inspirerar resenärer runt om i världen med vårt växande nätverk av destinationer över hela världen, branschledande flygunderhållning, regionalt inspirerad mat och service i världsklass.