Emirates lanserar ny exklusiv bourbon i begränsad upplaga

För att fira 15 år av framgångsrikt partnerskap har det amerikanska whiskydestilleriet Woodford Reserve samarbetat med Emirates för att ta fram en unik bourbon i begränsad upplaga som kommer att serveras exklusivt på utvalda Emirates-flygningar under juli.

Woodford Reserve Emirates Personal Selection kommer att finnas tillgänglig för passagerare i First och Business Class i A380 Onboard Lounge på utvalda rutter. Den utsökta bourbonblandningen har valts ut av Emirates tillsammans med Chris Morris, Master Distiller på Woodford Reserve. Den doftar torkad frukt, söt honung, vanilj och förkolnat trä. Smakprofilen är rik och rund med inslag av körsbär, choklad, kola och karamell, och har en len och krämig eftersmak.

Woodford Reserve Emirates Personal Selection är unikt framtagen med en batch på endast två fat. En standardbatch av Woodford Reserve Bourbon består av cirka 120 fat, vilket skapar en balanserad profil över alla fem smakområden. När det bara är två fat i en batch uppstår en komplex och intensiv smakprofil som ger en helt annan upplevelse.

Varje år serverar Emirates över 90 000 miniatyrflaskor av Woodford Reserve till passagerare, samt även 6 500 flaskor 75cl Woodford Reserve i A380 Onboard Lounge.

Emirates erbjuder sina kunder ett urval av världens mest prestigefyllda viner och spritdrycker och har investerat mer än 1 miljard dollar i sitt vin- och spritutbud sedan 2006.

Mer om Emirates mat – och dryckesutbud finns här

Mer information om Woodford Reserve Emirates Personal Selection finns här

Spotlight  Communications
E-mail: emiratesprsweden@spotlightcom.se

Historien om Emirates började 1985 när vi startade verksamheten med bara två flygplan. Idag flyger vi världens största flygplan, Airbus A380 och Boeing 777, och erbjuder våra kunder bekvämligheter med de senaste och mest effektiva wide-body maskinerna. Vi inspirerar resenärer runt om i världen med vårt växande nätverk av destinationer, vårt branschledande underhållningssystem ombord, mat med doft och smak av olika destinationer samt service i världsklass.

Om Woodford Reserve
Woodford Reserve är en Kentucky Bourbon som tillverkas på Woodford Reserve Distillery, i hjärtat av Versailles, Kentucky. Woodford Reserve Distillery är ett varumärke som representerar hantverksskicklighet med en balans mellan arv och modernitet. För mer information om Woodford Reserv: https://www.woodfordreserve.com/