• Emirates/

Emirates lanserar nytt biometriskt system på flygplatsen och upplevelsen ombord i nygammal tappning

Emirates lanserar nu ett integrerat biometriskt system på Dubais internationella flygplats (DXB) samt en ny version av upplevelsen ombord med särskilda åtgärder. Emirates erbjuder dessutom fler avgångar från Stockholm i vinter.

Emirates lanserar en integrerad biometrisk gångpassage för att göra resan smidigare för flygbolagets passagerare. Med hjälp av den senaste biometriska tekniken, en blandning mellan ansikts- och irisigenkänning, kan Emirates passagerare nu kan checka in, slutföra inreseformaliteter, besöka Emirates Lounge och därefter gå ombord på sitt flyg. Den biometriska gångpassagen är den senaste av en rad initiativ från Emirates att skapa en smart och kontaktfri resa. Flygbolaget introducerar incheckningsautomater och särskilda stationer för bagageinlämning, allt för att skapa en smidig flygplatsupplevelse, med fokus på hälsa och trygghet. Dessa finns för närvarande vid utvalda incheckningsdiskar i First, Business och Economy Class i Terminal 3 på Dubai International Airport.

Utöver detta lanserar Emirates en justering av upplevelserna ombord. De omtalade A380 Onboard Lounge och Shower Spa är åter tillbaka i drift med nya hälso- och säkerhetsåtgärder. Flygbolaget har också förbättrat upplevelsen genom att introducera näringsrika välkomstdrinkar för vintersäsongen, en take away-bar och flerrättsmenyer presenterade i Emirates-appen. Från och med den 1 november  serveras återigen den klassiska Emirates signaturmaten, med strikta hygienrutiner. Kunder i alla resklasser kommer att kunna njuta av en flerrättsmeny, och välja mellan ett urval av drycker. A380 Onboard Lounge, som serverar passagerare i First och Business Class, förvandlas till en take-away-bar med begränsat antal sittplatser och regler för social distansering. Baren fortsätter att servera vin, sprit, läsk och förpackade snacks som kunder även kan ta med och avnjuta på sin egen plats, eller beställa direkt från sin stolsplats. Emirates lanserar inom kort en välkomstdrink för premium-klasserna som heter Vitality Boost – en hälsokick att starta resan med.

Ombord på flyget finns nu 25 nya storfilmsuccéer, närmare 200 timmar av nytt TV-utbud, och möjlighet att exklusivt se MasterClass – allt tillgängligt på Emirates prisvinnande underhållningssystem ice.

Passagerare i First Class kan återigen ta en dusch på över 12 000 meters höjd. Det erbjuds lyxiga spaprodukter från prisbelönta, ekologiska och hållbara varumärket VOYA, handduk och en meny med ytterligare bekvämligheter.

Stockholmsflygningarna utökas
Stockholmsflygningarna utökas från två till tre avgångar från och med den 8 november. Dessutom kan flygbolaget meddela att man, från och med den 4 december 2020 utökar till fyra gånger i veckan..

Flexibilitet och försäkran:
Emirates flexibla ombokningspolicy erbjuder kunderna trygghet vid planeringen av sina resor. Kunder som köper en Emirates-biljett, med avresa senast den  31 mars 2021, kan ta del av generösa ombokningsvillkor och alternativ om de blir tvungna att ändra sina resplaner. Biljettens giltighet kan bland annat ändras eller förlängas med upp till två år, Mer information här.

COVID-19 PCR-testning: Emirates-kunder som behöver ett COVID-19 PCR-testcertifikat före avresa från Dubai, kan utnyttja specialpriser på American Hospital och deras satellitkliniker över Dubai genom att helt enkelt visa upp sin biljett eller sitt ombordstigningskort. Hemtest är också tillgängligt med resultat på 48 timmar. Mer information finns på www.emirates.com/flytoDubai

Gratis och global täckning för COVID-19-relaterade kostnader: Kunder kan nu resa tryggt eftersom Emirates har åtagit sig att täcka COVID-19-relaterade medicinska kostnader, utan kostnad, om de skulle få diagnosen COVID-19 under sin resa. Detta skydd gäller omedelbart för kunder som flyger med Emirates, och till och med den 31 december 2020 (resan ska påbörjassenast den 31 december 2020) och är giltig i 31 dagar från avresaDetta innebär att Emirates-kunder kan att dra nytta av den extra försäkringsskyddet under hela resan, oavsett destination. För mer information, besök: www.emirates.com/COVID19assistance.

Hälsa och trygghet: Emirates har genomfört en omfattande uppsättning åtgärder i varje steg på kundresan för att säkerställa tryggheten för både passagerare och anställda. Som exempel kan nämnas att det ombord delas ut gratis hygienpaket, innehållande masker, handskar, handdesinfektionsmedel och antibakteriella torkdukar. För mer information om dessa åtgärder och de tjänster som finns tillgängliga för varje flygning, besök: www.emirates.com/yoursafety.

Turistinträde: För mer information om regler för internationella besökare till Dubai, besök: www.emirates.com/flytoDubai.

Berättelsen om Emirates började år 1985 när vi startade vår verksamhet med endast två flygplan. Idag flyger vi världens största flottor av Airbus A380 och Boeing 777 och erbjuder bekvämligheter från de senaste och mest effektiva widebody-flygplanen i skyarna.

Vi inspirerar resenärer runt om i världen med vårt växande nätverk av globala destinationer, branschledande flygunderhållning, regionalt inspirerad mat och service i världsklass.