Emirates lanserar världens första ”Boeing 777 Pelé-an”

Bara timmar innan den första VM-matchen i fotboll kickar igång i Brasilien, avtäcker Emirates, FIFAs officiella VM-partner, den första Boeing 777-300ER som är profilerad med den trefaldiga VM-guldmedaljören och globala Emirates-ambassadören Pelés signatur.

Emirates VM-flyg Pelé-an kommer att sammanföra fotbollsfans på väg från Dubai till São Paulo. Pele’s signatur på planet kan ses från både marken och luften och har en kreativ FIFA World Cup™-design på den 350-sitsiga flygplanskroppen, tillsammans med legendariske fotbollsspelaren Pelés omisskännliga signatur.

Ytterligare två Boeing 777 Pelé-an kommer att presenteras samma dag som öppningsmatchen och en nydesignad Airbus A380 lanseras kort efter det. 115 Boeing 777 från Emirates flygplansflotta, som kommer att flyga fotbollssupportrar till Brasilien, kommer också att bära en stor logotype för 2014 FIFA World Cup™.

Men passagerarna på de här routerna till Brasilien, eller någon av alla de andra 142 destinationer som trafikeras av Emirates, får uppleva Fotbolls-VM under flygningen på många andra sätt också.

På flygplatsen: VM-surret börjar redan på flygplatsen, särskilt på Emirates flygplatsnav i Dubai, där incheckningsdiskarna visar hjältebilder från Emirates #AllTimeGreats video med Pelé och Cristiano Ronaldo. I de prisbelönta loungerna i Dubai och på många andra platser i världen kan passagerarna koppla av med en bit mat och se VM-matcherna direkt på TV.

ice-TV Live på 16 Emirates Boeing 777 flygplan: Från 12 juni - 13 juli kan passagerare ombord på ett av dessa 16 Emiratesflygplan titta på alla 64 matcher nästan direktsänt på Sport 24 kanalen. Det här betyder att inte ens en flygning kan komma i vägen för ett fotbollsfans passion. Eller om hela matchen är för mycket att se, så kan en av de sju nyhetskanalerna hålla alla uppdaterade på målen. (ice är Emirates prisbelönta underhållningssystem med över 1600 kanaler).

Om flygningen inte har ice-TV Live: Passagerare kan fortfarande se textuppdateringarmed mål-för-mål på ice Airshows rörliga kanaler. På ice Digital Widescreen, visas resultaten i nyhetsrubriker i en särskild FIFA Update-sektion.

Kul för unga resenärer: För att underhålla barnen ombord kommer Emirates att bjuda på färgglada mellanmålslådor med kartongfigurer och snygga armband som stöder alla deltagande fotbollslag.

Emirates VM-kampanj kommer att finnas på flygningar under hela turneringen med start den 11 juni. Flygbolaget räknar med att flyga över 18 000 passagerare på sina dagliga flyg till Rio de Janeiro och São Paulo under 2014 FIFA World Cup™.

Bildtexter:

Bild 1: Emirates Globale ambassadör Pelé signerar den allra första Boeing 777-300ER Pelé-an innan det flyger till São Paulo inför 2014 FIFA World Cup™.

Bild 2: Här är Emirates Boeing 777-300ER Pelé-an som kommer att ansluta fotbollsfans mellan Dubai och São Paulo under hela 2014 FIFA World Cup ™.  Ytterligare två Boeing 777 och en Airbus A380 kommer att få den speciella designen.

För mer information och mediekontakter

Lars-Ola Nordqvist, tel. 070-689 11 20, e-mail: lars@comvision.se

Elin Norlin, tel. 070-279 86 40, elin@comvision.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 142 destinationer i 80 länder över sex kontinenter, och är världens största flygbolag i sittplatskilometer. Emirates flyger med över 200 wide body-flygplan av typ Airbus och Boeing, inklusive 47 av branschens modernaste Airbus A380. Emirates har nyligen lagt den största ordern i flyghistorien på 150 Boeing 777 och 50 Airbus A380 till ett värde av 99 miljarder US dollar. Totalt har Emirates order på 379 nya flygplan, till ett värde av mer än 164 miljarder US dollar