Emirates och flydubai lanserar 29 rutter

Emirates utökar sitt nätverk av destinationer genom sitt samarbete med flydubai och lanserar 29 nya destinationer på tre kontinenter.

Genom flygbolagens Codeshare-samarbete får Emirates resenärer enklare och snabbare tillgång till en rad nya flydubai-destinationer i världen. Resenärer får också ta del av båda flygbolagens erbjudanden, som exempelvis Emirates kostnadsfria måltider och generösa bagageregler.

– Det här är ett spännande första steg i vårt samarbete med flydubai. De kommande månaderna kommer vi att expandera partnernätverket av destinationer och ge våra kunder större möjlighet att utforska världen, säger HH Sheikh Ahmed bin Saeed Al Maktoum, vd och styrelseordförande för Emirates Group och styrelseordförande för flydubai.

Från och med den 3 oktober kan Emirates resenärer via flygbolagets hemsida, Call Center/kundtjänst eller resebyråer boka alla nya destinationer tillgängliga genom Codeshare-samarbetet. Avresedatum är från och med den 29 oktober 2017.

Om flydubai:
Dubai-baserade flygbolaget flydubai startade 2009 och flyger i dag till över 95 destinationer i 44 länder. Flygbolaget använder i dag flygplansmodellen Boeing 737-800 och kommer fram till 2023 ta emot över 100 nya flygplan.

För mer information om Emirates samarbete med flydubai, vänligen klicka här

Emirates och flydubais destinationer:

Stad  Land
Salalah Oman
Jekaterinburg Ryssland
Bukarest Rumänien

Kevin Bell, Spotlight PR. Telefon: 0736526173, E-mail: kevin.bell@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 157 destinationer i 84 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 263 wide body-maskiner från Airbus och Boeing, inklusive 98 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 209 nya flygplan, till ett värde av mer än 104 miljarder dollar. För mer information besök www.emirates.se