Emirates och flydubai utökar sitt partnerskap

Det strategiska partnerskapet mellan Emirates och flydubai utökas ytterligare under 2019 med nya codeshare-destinationer. Partnerskapet startade i oktober 2017 med 29 städer och har sedan växt till 84 städer inklusive nya flydubai-destinationer som Catania, Krakow, Dubrovnik and Helsingfors.

Under 2019 kommer nätverket av codeshare-flygningar utökas med nya flydubai-destinationer som Neapel och Budapest samt med en rad andra destinationer som kommuniceras under året.

Läs mer om partnerskapet mellan Emirates och flydubai här.

Kevin Bell, Spotlight PR. Telefon: 0736526173, E-mail: kevin.bell@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 157 destinationer i 86 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 274 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 109 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 243 nya flygplan, till ett värde av mer än 95 miljarder US dollar.