Emirates och flydubai vässar sitt strategiska partnerskap

I slutet av maj månad ska Emirates utveckla sitt nuvarande samarbete med flygbolaget flydubai. Tillsammans ska de införa mer bekvämligheter, val och anslutningsmöjligheter till resenärer som nu kan välja att resa mellan 168 olika destinationer.

Sedan nystarten av partnerskapet i början av september 2020 har nästan 500 000 passagerare flugit via Emirates-flydubai kombinerade nätverk. Med hjälp av codesharing* har resenärer kunnat ta del av optimerade tidsscheman, anslutningar och bagageöverföringar via Dubai på en och samma biljett. Toppdestinationer som är bokade via codesharing inkluderar Kabul, Katmandu, Kiev, Maldiverna och Zanzibar.
Från och med den 21 maj kommer Emirates kunder att få ännu bättre upplevelser med hjälp av förbättrade scheman och anslutningar till 22 flydubai-destinationer. Destinationerna inkluderar bland annat Basra, Belgrad, Bukarest, Kiev, Odesa, Prag, Salalah, Sofia och Zanzibar.

För övrig information: https://www.emirates.com/media-centre/emirates-and-flydubai-build-on-dubais-connectivity-with-more-choices-for-travellers-since-reactivation-of-strategic-partnership/

*Codesharing är ett samarbetsavtal mellan flygbolag då de flyger passagerare vars biljetter köpts från ett annat flygbolag. Syftet är att ge passagerarna ett större urval av destinationer än vad ett enskilt flygbolag kan erbjuda på egen hand. När du bokar ett codeshare‑flyg kommer din biljett att flygnumret för det flygbolag som du bokade din resa genom. Vissa delar av din resa kommer dock trafikeras av ett annat flygbolag och det kommer att ha ett flygnummer som skiljer sig från det som står på din biljett.

Johan Forsberg, Spotlight PR
E-mail: johan.forsberg@spotlightpr.se

Berättelsen om Emirates började 1985 när vi startade verksamhet med bara två flygplan. Idag flyger vi världens största flottor, Airbus A380 och Boeing 777, och erbjuder våra kunder bekvämligheter med de senaste och mest effektiva wide-body maskiner i himlen.

Vi inspirerar resenärer runt om i världen med vårt växande nätverk av destinationer över hela världen, branschledande flygunderhållning, regionalt inspirerad mat och service i världsklass.