Emirates och SriLankan ingår nytt partnerskap

Emirates och SriLankan Airlines har tecknat ett interline-avtal för att öka tillgängligheten för passagerare från båda flygbolagen. Partnerskapet kommer att ge resenärer tillgång till nya resmål via Colombo och Dubai med en enda biljett och enkel bagagetransport.

Interline-partnerskapet låser upp 15 regionala destinationer, som drivs av SriLankan Airlines via Colombo, för Emirates-passagerare. Nätverket inkluderar två nya indiska destinationer, Madurai och Tiruchirapally, utöver Gan Island i Maldiverna. Kunder reser nu sömlöst med en biljett samt problemfri bagageincheckning till slutdestinationen. De nya destinationerna inkluderar även Cochin, Chennai, Bangalore, Hyderabad, Malé, Bangkok, Kuala Lumpur, Singapore, Jakarta, Guangzhou, Seoul och Tokyo.

SriLankan Airlines passagerare kommer också att dra nytta av Emirates globala nätverk och ansluter till 15 städer. SriLankan Airlines kunder får en förstklassig reseupplevelse och partnerförmåner när de flyger med Emirates till bland annat Bahrain, Amman, Dammam, Medina, Kairo, Muscat, Nairobi, Tel Aviv och en rad amerikanska städer som New York JFK, Los Angeles, San Franciso, Chicago, Boston och Houston.*

– Detta partnerskap gör det möjligt för kunderna att smidigt flyga till unika destinationer i Indien och Maldiverna, via Colombo. Vi ser fram emot att ytterligare utveckla vårt samarbete inom en snar framtid och förbättra de fördelar som kunderna kan njuta av när de reser med Emirates och SriLankan på en och samma biljett, säger Adnan Kazim, Chief Commercial Officer på Emirates.

Resor kan bokas nu på emirates.com, srilankan.com samt hos resebyråer online och offline.

*Resenärer som flyger till destinationer i USA med Emirates och SriLankans interline-biljetter måste förtulla sitt bagage hos den amerikanska tullen vid den första inresestationen i landet.

Spotlight  Communications
E-mail: emiratesprsweden@spotlightcom.se

Historien om Emirates började 1985 när Emirates startade verksamheten med bara två flygplan. Idag flyger bolaget världens största flygplan, Airbus A380 och Boeing 777, och erbjuder kunder bekvämligheter med de senaste och mest effektiva wide-body maskinerna. Emirates inspirerar resenärer runt om i världen med dess växande nätverk av destinationer, deras branschledande underhållningssystem ombord, mat med doft och smak av olika destinationer samt service i världsklass.

Om SriLankan Airlines
SriLankan Airlines, Sri Lankas nationella flygbolag och medlem i The oneworld Alliance, är ett prisbelönt flygbolag med ett gott rykte som en global ledare inom service, komfort, säkerhet, tillförlitlighet och punktlighet.

Flygbolaget grundades 1979 och har sitt nav på Bandaranaike International Airport i Colombo med bekväma förbindelser till sitt globala nätverk (inklusive codeshare-partners) med 109 destinationer i 56 länder runt om i världen. De direkta rutterna täcker större städer i Europa, Australien, Mellanöstern, den indiska subkontinenten, Sydostasien och Fjärran Östern. Flygbolaget har en ren Airbus-flotta med toppmoderna A330-300 och moderna A320/321neo.

För mer information, besök www.srilankan.com