Emirates och svenska lyxvarumärket Byredo i utökat samarbete

Emirates utökar sitt premiumerbjudande ombord med nya lyxprodukter i First Class och Business Class. De nya produkterna kommer från samarbeten med svenska lyxvarumärket Byredo, Bowers & Wilkins och det sedan tidigare långa samarbetet med Bulgari.

Samarbetet mellan Emirates och det svenska lyxvarumärket Byredo introduceras förra året ombord på Emirates nya Boeing 777-flygplan. Nu utökas samarbetet som gör att samtliga passagerare som flyger i First Class på något av Emirates flygplan får möjligheten att ta del av Byredos skönhetsprodukter som är speciellt framtagna för en avslappnande och återfuktande upplevelse ombord.

För att maximera upplevelsen av Emirates prisbelönta underhållningssystem, ice, kommer det att erbjudas helt nya Bowers & Wilkins Active Noise Cancelling E1 hörlurar i First Class. Hörlurarna är utvecklade med en unik brusreducerande teknik som är optimerad för Emirates First Class-kabiner.

Emirates fortsätter även sitt långa samarbete med Bulgari för design av flygbolagets exklusiva necessärer. Den nya uppsättningen, som erbjuds i både First Class och Business Class, inkluderar Bulgaris parfym Eau Parfumée Au Thé Vert.

I tillägg till Bulgari-necessärerna erbjuds även passagerare som reser långflygningar i First Class Hydra Active-fuktgivande pyjamasar.

För mer information om Emirates premiumerbjudande, vänligen se här.

Max Hansen, Spotlight PR. Telefon: 0720367004, E-mail: max.hansen@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2018 utnämndes Emirates till bästa interkontinentala flygbolag på Grand Travel Awards. Emirates flyger till 161 destinationer i 86 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 27
1 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 104 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 256 nya flygplan, till ett värde av mer än 104 miljarder US dollar.