Emirates ökar bagagevikten till Filippinerna

Flygbolaget Emirates stödjer katastrofhjälpen för Filippinerna. Från och med idag tillåter flygbolaget alla passagerare i ekonomiklass på resa till Filippinerna att utan kostnad ta med 20 kg extra bagage utöver de 30 kg som redan ingår.

Katastrofen på Filippinerna kräver omedelbara insatser. Möjligheten att ta med 20 kg extra bagage införs av Emirates för att underlätta för hjälporganisationer och individer att ta med så mycket förnödenheter som möjligt.

Den nya bagageregeln gäller omedelbart och endast för alla resor i ekonomiklass till Manila och Clark till och med den 15 december 2013. På returresan gäller den vanliga bagagevikten 30 kg.

För mer information och mediekontakter

Lars-Ola Nordqvist, tel. 070-689 11 20, e-mail: lars@comvision.se

Elin Norlin, tel. 070-279 86 40, elin@comvision.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 134 destinationer i 76 länder över sex kontinenter, och är världens största flygbolag i sittplatskilometer. Emirates flyger med över 200 wide body-flygplan av typ Airbus och Boeing, inklusive 26 av branschens modernas A38. Därutöver har Emirates lagt order på ytterligare 191 flygplan, till ett värde av mer än 46 miljarder kr.

För mer information besök www.emirates.com