Emirates ökar passagerartrafiken till Pakistan – erbjuder 60 flygningar per vecka

Den 10 augusti 2020 utökade flygbolaget Emirates sina passagerartjänster till och från Pakistan till 53 flygningar per vecka. Från och med den 16 augusti kommer de veckovisa flygningarna att öka ytterligare till 60 stycken.

Flygbolaget höjer flygfrekvensen till och från Karachi, Islamabad, Lahore och Sialkot samt återupptar passagerartjänster till Peshawar. Samtliga flygningar görs med Emirates Boeing 777-300ER och kan bokas på emirates.com eller via resebyråer. Emirates ska genomföra 21 flygningar per vecka till Karachi (ökat till 28 flygningar per vecka från och med den 16 augusti), tio veckovisa flygningar till Islamabad, sju veckovisa flygningar till Sialkot, tio veckovisa flygningar till Lahore och fem veckovisa flygningar till Peshawar.

Covid-19 PCR-test är obligatoriska för alla inkommande och transitpassagerare som anländer till Dubai (och Förenade Arabemiraten). Detta inkluderar UAE-medborgare, invånare och turister, oavsett nationalitet.

Emirates har även åtagit sig att täcka alla medicinska kostnader relaterade till Covid-19, om resenären får diagnosen Covid-19 under sin resa. Detta är kostnadsfritt och gäller för kunder som flyger med Emirates till och med den 31 oktober 2020. Försäkringen är giltig i 31 dagar från den dagen flygresan inleds. För mer information: www.emirates.com/COVID19assistance.

Hälsa och säkerhet först:
Emirates har genomfört omfattande åtgärder för att ge kunder och anställda den yttersta säkerheten - både på marken och i luften. Det inkluderar distribution av komplett hygienutrustning som innehåller masker, handskar, handrengöringsmedel och antibakteriella våtservetter till alla kunder. För mer information om dessa åtgärder och de tjänster som finns tillgängliga på varje flyg, vänligen besök:
www.emirates.com/yoursafety

Turistinträdeskrav:
För mer information om inträdeskrav för internationella besökare till Dubai, vänligen läs mer på: www.emirates.com/flytoDubai

Alice Käck, Spotlight PR. Telefon: 073-610 25 54, E-mail: alice.kack@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 158 destinationer i 84 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 271 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 114 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 214 nya flygplan, till ett värde av mer än 100 miljarder US dollar.