Emirates öppnar biljettkontor i Stockholm city

Flygbolaget Emirates förstärker sin närvaro på den svenska marknaden. I veckan öppnades bolagets nya biljettkontor mitt i Stockholms city, på Engelbrektsplan 1.
– Det är viktigt för våra kunder att kunna få personlig service för sina flygresor och kunna köpa flygbiljetter över disk, förklarar Emirates Sverigechef Björn Ekegren.

Medan den globala trenden går mot att låta flygkunderna ta över hela ansvaret att söka och boka flygbiljetter över Internet, kompletterar Emirates sin Internetbokning med ett initiativ åt rakt motsatt håll, ökad personlig service och ett biljettkontor i bästa cityläge. I veckan öppnade bolaget ett toppmodernt biljettkontor i hörnet Engelbrektsgatan och Birger Jarlsgatan i Stockholms city, i anslutning till bolagets administrativa kontor.

– För Emirates är en hög och personlig servicenivå lika viktig i flygplanets kabiner som i vår kontakt med kunderna på marken. Genom att öppna vårt biljettkontor mitt i city, kan vi utöka servicen och tillgängligheten för såväl företag som privatkunder, säger Björn Ekegren.

Emirates biljettkontor blir bemannat mellan 9 och 17 fem dagar i veckan. Flygbolaget har även biljettkontor på Arlanda i terminal 5 som är öppet alla dagar i veckan.

För mer information och mediekontakter

Lars-Ola Nordqvist, tel. 070-689 11 20, e-mail: lars@comvision.se

Elin Norlin, tel. 070-279 86 40, e-mail: elin@comvision.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 142 destinationer i 80 länder över sex kontinenter, och är världens största flygbolag i sittplatskilometer. Emirates flyger med över 200 wide body-flygplan av typ Airbus och Boeing, inklusive 52 av branschens modernaste Airbus A380. Emirates har nyligen lagt den största ordern i flyghistorien på 150 Boeing 777 och 50 Airbus A380 till ett värde av 99 miljarder US dollar. Totalt har Emirates order på 379 nya flygplan, till ett värde av mer än 164 miljarder US dollar

Citat

Det är viktigt för våra kunder att kunna få personlig service för sina flygresor och kunna köpa flygbiljetter över disk.
Emirates Sverigechef Björn Ekegren
För Emirates är en hög och personlig servicenivå lika viktig i flygplanets kabiner som i vår kontakt med kunderna på marken. Genom att öppna vårt biljettkontor mitt i city, kan vi utöka servicen och tillgängligheten för såväl företag som privatkunder.
Emirates Sverigechef Björn Ekegren