Emirates paviljong öppnar för förhandsbokningar till Expo 2020

Emirates paviljong på Expo 2020 Dubai lanseras den 1 oktober. Den ligger i vad som kallas Opportunity District och är inom gångavstånd från Al Wasl Dome – hjärtat av Expo 2020. Här erbjuds en förhandsvisning av framtidens kommersiella flyg. Besökare kan ta del av två våningsplan fyllda av interaktiva multi-sensoriska installationer. Förhandsbokningen till Emirates paviljong är tillgängligt från och med den 22 september.

Paviljongen färdigställdes juni 2021och byggnaden har konstruerats med hållbarhet i fokus. Emirates har använt sig av närproducerade och återvinningsbara material för att kunna ha så låg energi- och vattenförbrukning som möjligt. Byggnaden rymmer fyra våningsplan och fasaden är konstruerad runt en flygplansmodell. Den är belyst med ett 800 meter LED-system i olika färger som lyser upp vid solnedgång. Totalt rymmer byggnaden 120 besökare i timmen.

Här är vad besökare kan förvänta sig när de besöker Emirates paviljong under Expo 2020:

En dokumenterad upplevelse

Resan börjar med att besökare får plocka upp ett "frö" som dokumenterar hela upplevelsen i paviljongen. Fröet fångar upp gästernas interaktioner, kunskaper och upplevelser. På slutet skildras besöket i en multisensorisk film med hjälp av 3D-grafik.

Flygplan och vetenskap

Besökare kan även titta på holografiska flygplansmodeller som visar vetenskapen bakom flygplan och vad som gör att de kan flyga i luften.

Renare himmel

Här utlovas en uppslukande upplevelse för gäster som vill veta mer om hur framtida innovationer kan lösa några av världens största utmaningar som hållbarhet, befolkningstillväxten och den tekniska utvecklingen. Besökare kommer också att kunna utmana varandra i en interaktiv frågesport om flygteknik.

Framtidens laboratorium

Kliv in i framtidens laboratorium och utför olika experiment med hjälp av teknik som kommer att göra morgondagens flygplan snabbare, lättare och starkare.

Nya flygmotorer och bränslen

Med hjälp av interaktiva skärmar kan besökare ta del av en serie animationer som utforskar framtida motor- och bränsletekniker. Gästerna får även reda på hur innovationerna kommer att påverka allt från utsläpp och hållbarhet till komfort och hastighet.

Designa det perfekta flygplanet

Besökare kan även testa att designa sitt eget flygplan via en simulator. Med hjälp av ett ultrahaptiskt gränssnitt, miljöer som användaren kan utforska med känseln och styra med rörelser i tomma luften, får man omedelbar respons på om flygmodellen kan flyga i verkligheten.

Framtidens flygplats

Emirates vill visualisera framtidens flygplats. Det gör man genom att låta besökare att lära sig hur biometri, dataanalys och smart teknik kan komma att förändra passagerarupplevelsen.

Upplev morgondagens flygplansinteriör

Besökare kan med hjälp av ett interaktivt VR-headset utforska framtidens flygplansinteriör. De kommer att kunna uppleva ett virtuellt flygplan och allt som ryms inuti. Det inkluderar en inblick i morgondagens flygstolar och kabiner.

Emirates paviljong är öppet varje dag under Expo 2020 mellan klockan 10.00 och 22.00.

För övrig information: https://www.emirates.com/media-centre/emirates-pavilion-ready-to-welcome-visitors-at-expo-2020-dubai/

Johan Forsberg, Spotlight PR
E-mail: johan.forsberg@spotlightpr.se

Berättelsen om Emirates började 1985 när vi startade verksamhet med bara två flygplan. Idag flyger vi världens största flottor, Airbus A380 och Boeing 777, och erbjuder våra kunder bekvämligheter med de senaste och mest effektiva wide-body maskiner i himlen.

Vi inspirerar resenärer runt om i världen med vårt växande nätverk av destinationer över hela världen, branschledande flygunderhållning, regionalt inspirerad mat och service i världsklass.