Emirates pionjär inom webb-VR-teknik på emirates.com

Tekniken ger kunder en imponerande 3D-bild i 360 grader av Emirates flygplansinteriörer.

På sin hemsida har Emirates nu introducerat 3D-sitsmodeller och är därmed det första flygbolaget i världen med webb-VR-teknik på sin digitala plattform. 3D-sitsmodellen är en visualiseringsmotor som visar en 360-graders vy i 3D över Emirates A380 och Emirates Boeing 777. Det ger kunderna möjligheten att utforska sina platser och den rymliga kabinen, innan de kliver ombord på planet.

Den nya funktionen på emirates.com gör det möjligt att navigera kabinerna i Economy, Business och First Class. På Emirates A380 kan kunder även se Onboard Lounge och Shower Spa.

För mer information, vänligen se här.

Max Hansen, Spotlight PR. Telefon: 0720367004, E-mail: max.hansen@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2018 utnämndes Emirates till bästa interkontinentala flygbolag på Grand Travel Awards. Emirates flyger till 160 destinationer i 85 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 270 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 104 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 257 nya flygplan, till ett värde av mer än 106 miljarder US dollar.