Emirates rekryterar kabinpersonal i Sverige

Emirates, världens störta internationella flygbolag, söker nu svenska kandidater till sitt multinationella kabinbesättningsteam. Det Dubai-baserade flygbolaget anordnar en rekryteringsdag den 10 november på Waterfront Congress Center i Stockholm och den 20 november på Radisson Blu Hotel i Malmö.

Flygbolaget söker personer som brinner för att leverera personlig och förstklassig service. Eftersom säkerhet är en av Emirates högsta prioriteringar söker man specifikt efter kandidater som utstrålar självförtroende, som kan hantera olika flygplanstjänster och säkerhetsåtgärder. Kandidater som rekryteras till Emirates besättning kommer att få en utbildningsupplevelse i världsklass vid flygbolagets toppmoderna anläggning i Dubai.

Kandidater är välkomna att ansöka på plats med ett uppdaterat CV på engelska och ett nytaget foto. För en smidig ansökningsprocess rekommenderas sökande att förregistrera sig här. Ytterligare information om krav för urvalsprocessen finns på emirates.com/careers. Kandidater måste vara beredda att tillbringa hela dagen på plats, antingen på Waterfront Congress Center i Stockholm (10 november) eller på Radisson Blu Hotel i Malmö (20 november). De sökande som är utvalda kommer att informeras om tidpunkterna för ytterligare bedömningar och intervjuer samma dag.

– Bland Emirates kabinpersonal är det många som är fantastiskt nöjda i sina anställningar. Det är inte bara för att de hjälper till att upprätthålla den prisvinnande servicen, utan också tack vare upplevelserna och den unika livsstilen som kommer med jobbet, säger Sverigechef Björn Ekegren.

Emirates erbjuder kandidater enastående karriärmöjligheter, med förstklassiga utbildningsmöjligheter. Alla Emiratesanställda har sin bas i Dubai och erhåller ett förmånligt anställningsavtal som omfattar en rad olika fördelar, t.ex. skattefri lön, gratis boende och transport till och från arbetet, sjukförsäkring samt exklusiva rabatter på shopping och fritidsaktiviteter i Dubai. Emirates kabinpersonal erhåller även attraktiva reseförmåner för sig själva samt för sina familjer och vänner till alla destinationer som flygbolaget flyger till.

Emirates har flugit till Sverige i drygt 9 år och erbjuder i dagsläget dagliga avgångar från Stockholm Arlanda.

Fannie Friberg, Spotlight
E-mail: fannie.friberg@spotlightcom.se

Historien om Emirates började 1985 när vi startade verksamheten med bara två flygplan. Idag flyger vi världens största flygplan, Airbus A380 och Boeing 777, och erbjuder våra kunder bekvämligheter med de senaste och mest effektiva wide-body maskinerna i skyn. Vi inspirerar resenärer runt om i världen med vårt växande nätverk av destinationer, vårt branschledande underhållningssystem ombord, mat med doft och smak av olika destinationer samt service i världsklass.