Emirates SkyCargo och Cargolux i nytt codeshare-samarbete

Emirates SkyCargo och Cargolux Airlines inleder ett nytt codeshare-samarbete för cargotransport. Satsningen är ett steg i det strategiska partnerskap företagen inledde tidigare i år och innebär att båda flygbolagen nu kan erbjuda lastkapacitet på varandras flygningar under egna flygvägar och flygnummer. Det nya samarbetet inkluderar lastkapacitet på såväl passagerarflygningar som fraktflygningar.

För mer information om det nya codeshare-samarbetet mellan Emirates SkyCargo och Cargolux Airlines, vänligen klicka här

Kevin Bell, Spotlight PR. Telefon: 0736526173, E-mail: kevin.bell@spotlightpr.se

Om Emirates SkyCargo

Emirates SkyCargo, fraktdivisionen inom Emirates, är den största internationella flygfraktaktören i världen och sammankopplar fraktkunder i över 150 städer i 83 länder på sex kontinenter. Emirates sammanlagda fraktverksamhet består av nära 255 flygplan, inklusive 14 fraktplan; 13 Boeing 777-Fs och en B747-400ERFs. Emirates SkyCargo är kända för sin höga standard på sin produktkvalitet i stöttandet av företagslogistik och uppnår kundnöjdsamhet genom innovation, flexibilitet och ständigt höja servicenivån.

För mer information besök www.skycargo.com