Emirates SkyCargo utnämnt till “Overall Carrier Of The Year”

Emirates SkyCargo, flygbolaget Emirates fraktdivision förstärker sin position som ett av världens ledande flygfraktföretag genom att vinna utmärkelsen ‘Overall Carrier Of The Year’ i samband med utdelningen av Payload Asia Awards 2013

Den mycket meriterande utmärkelsen togs emot av Noryate Bte Abdul Rahman, Emirates Cargo Manager i Singapore, på Emirates SkyCargos vägnar under konferens- och mässevenemanget  Air Cargo & Logistics Asia 2013 i Singapore arrangeras för flygfrakts-, logistik- och e-handelsbranscherna.

Emirates tilldelades priset efter att ha röstats fram som bästa bolag inom kategorierna nätverkstäckning, utvecklingsstrategi, genomförande, kundservice, produktutveckling, flexibilitet och ledarskap för år 2012, av branschmagasinet Payload Asias läsare.

Under verksamhetsåret 2012/2013 transporterade Emirates SkyCargo 2,1 miljoner ton frakt i sitt linjenätverk och bidrog med 15 % (ca. 13,5 miljarder SEK) av Emirates totala vinst från flygverksamheten.

Under året har SkyCargo erhållit en rad utmärkelser, bl.a. ‘Cargo Airline of the Year 2013’ (Air Cargo Week), ‘Cargo Airline of the Year 2013’, ‘Best Middle East Cargo Airline’ (båda Air Cargo News), ‘Best Air Cargo Carrier Middle East’ (AFSCA), ‘Cargo Operator of the Year’ (SCATA) och ‘Air Cargo Excellence Award’ (Air Cargo World).

Bildtext: Ms Noryate Bte Abdul Rahman, Cargo Manager Singapore, tar emot utmärkelsen ‘Overall Carrier Of The Year’ på Emirates SkyCargos vägnar från Mr Willie van Heusden, ordförande i Federation of Asia Pacific Air Cargo Associations (FAPAA), vid Payload Asia Awards 2013. (Foto: Payload Asia)

För mer information om Emirates SkyCargo, besök www.skycargo.com

För mer information och mediekontakter

Lars-Ola Nordqvist, tel. 070-689 11 20, e-mail: lars@comvision.se

Elin Norlin, tel. 070-279 86 40, elin@comvision.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 134 destinationer i 76 länder över sex kontinenter, och är världens största flygbolag i sittplatskilometer. Emirates flyger med över 200 wide body-flygplan av typ Airbus och Boeing, inklusive 26 av branschens modernas A38. Därutöver har Emirates lagt order på ytterligare 191 flygplan, till ett värde av mer än 46 miljarder kr.

För mer information besök www.emirates.com