Emirates specialflyg firar Dubais vaccinframgångar

Den 10 april reste Emirates flyg EK2021 över de olika emiraten för att fira Förenade Arabemiratens framsteg när det gäller att vaccinera sina medborgare och invånare för covid-19. Flygningen med fullt vaccinerad besättning och passagerare ombord var den första av sitt slag.

Flygningen gjordes med Emirates senaste A380-flygplan och flygbolagets nya Premium Economy-säten samt uppdaterade hyttinredning i alla kabinklasser. First- och Business Class-kunder fick träffas och mingla säkert i den ikoniska A380 Onboard-loungen. Dessutom bjöds alla 400 passagerare på en måltid ombord.

På marken checkade passagerare in med hjälp av de senaste biometriska teknikerna för en smidigare upplevelse. Alla EK2021-passagerare fick även ta covid-19 PCR-tester innan avgång.

Här hittar ni mer information om flygningen: https://www.emirates.com/media-centre/milestone-flight-ek2021-highlights-uaes-impressive-vaccination-drive-and-readiness-of-its-aviation-industry-for-travel-rebound/

Johan Forsberg, Spotlight PR
E-mail: johan.forsberg@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 158 destinationer i 84 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 271 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 114 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 214 nya flygplan, till ett värde av mer än 100 miljarder US dollar.