• Emirates/

Emirates startar om passagerartrafik till Mauritius när önationen öppnar för internationella turister

Emirates meddelar att passagerartrafik kommer att startas till Mauritius i sommar igen med två flygningar varje vecka från och med den 15 juli när önationen nu gradvis öppnar sina gränser för internationella turister. För att möta ökad efterfrågan har flygbolaget också meddelat att det kommer att använda sina ikoniska Emirates A380-flygplan till Mauritius från och med den 1 augusti. Fullt vaccinerade resenärer kan njuta av en avkopplande och trygg tillflyktsort i en lista med godkända COVID-19-säkra resorter över hela ön.

Emirates-flyg till Mauritius kan bokas på emirates.com via resebyråer eller Emirates Sales Office. Mer information om flygtider från och till Dubai hittas här.

Emirates A380-upplevelse är fortfarande en favorit bland resenärer för sina rymliga och bekväma kabiner. Flygbolaget kommer att fortsätta att utöka sin distribution av flygplanet i linje med den utökade gradvisa efterfrågan. Emirates driver för närvarande A380 till New York JFK, Los Angeles, Washington D.C., Toronto, Paris, München, Wien, Frankfurt, Moskva, Amman, Kairo och Guangzhou.

Från vita sandstränder, kristallklart vatten och läckra landskap - Mauritius är fortfarande ett av de mest populära semestermålen och lockar resenärer över Amerika, Europa och Mellanöstern. Emirates passagerare kan också njuta av andra destinationer i Indiska oceanen, eftersom flygbolaget varje vecka erbjuder 28 flygningar till Maldiverna och sju veckovisa flygningar till Seychellerna.

Resenärer kan också boka resor med Emirates Holidays och ta del av skräddarsydda paket på hotell och resorts i världsklass över hela ön. För mer information, klicka här.

Från 15 juli till 30 september 2021 öppnar Mauritius sina gränser för vaccinerade passagerare och mauritiska medborgare. Fullt vaccinerade resenärer kan njuta av en "hotellsemester" och välja från en omfattande lista över godkända hotell över hela ön. Från och med den 1 oktober börjar Mauritius välkomna fullvaccinerade resenärer som kan utforska ön fritt utan begränsningar. Mer information om inträdeskrav till Mauritius finns att hitta på sidan med resekravemirates.com.

När internationella gränser öppnas igen och resebegränsningarna lättar fortsätter Emirates att utöka sitt nätverk på ett säkert och hållbart sätt. Flygbolaget har återupptagit passagerartrafik till över 120 destinationer och i slutet av juli kommer det att ha återhämtat sig till nära 90% av nätverket sedan innan pandemin. Kunderna kan nu njuta av smidiga och sömlösa förbindelser till Nord- och Sydamerika, Europa, Afrika, Mellanöstern och Asien och Stillahavsområdet via Dubai.

Genom att sätta passagerarnas hälsa och välbefinnande först har Emirates infört en omfattande uppsättning säkerhetsåtgärder vid varje steg av kundresan. Flygbolaget har nyligen också infört kontaktlös teknik och utökat sina digitala verifieringsmöjligheter för att ge sina kunder ännu fler möjligheter att använda IATA Travel Pass i sommar.

Emirates fortsätter att leda branschen med innovativa produkter och tjänster som tillgodoser resenärernas behov under en dynamisk tid. Nyligen tog flygbolaget sina kundinitiativ ett steg längre med ännu fler generösa och flexibla bokningspolicyer, en utökning av multiriskförsäkringen samt genom att flygbolaget hjälpte kunder att behålla sin miles och nivåstatus.

Sami Tahir, Spotlight PR
E-mail: sami.tahir@spotlightpr.se

Berättelsen om Emirates började 1985 när vi startade verksamhet med bara två flygplan. Idag flyger vi världens största flottor, Airbus A380 och Boeing 777, och erbjuder våra kunder bekvämligheter med de senaste och mest effektiva wide-body maskiner i himlen. Vi inspirerar resenärer runt om i världen med vårt växande nätverk av destinationer över hela världen, branschledande flygunderhållning, regionalt inspirerad mat och service i världsklass.