Emirates tar hem tre priser vid World Travel Awards

Emirates har utsetts till världens ledande flygbolag i tre huvudkategorier vid World Travel Awards 2020: Economy Class, Airline Rewards-program samt Airline Lounge - Business Class.

Tidigare denna månad tog Emirates även hem fyra regionala World Travel Awards för Mellanösterns ledande flygvarumärke; Mellanösterns ledande flygbolagslounge - Business Class; Mellanösterns ledande belöningsprogram för flygbolag och Mellanösterns ledande webbplats för flygbolag.

Emirates vann priser i såväl globala som regionala kategorier, baserat på ett rekordstarkt valdeltagande från turistkonsumenter. Erkännandet är ett bevis på flygbolagets hårda arbete och dess fokuserade strategi för att ständigt förbättra kundupplevelsen, trots de utmaningar som den globala pandemin ställer.

De senaste utmärkelserna kommer tätt i följd av en rad andra erkännanden under de senaste veckorna, inklusive fyra vinster vid Business Traveler Middle East Awards, år 2020:s bästa flygbolag vid The Sun Travel Awards, Bästa Long-Haul Airline på The Times och The Sunday Times Travel Awards. Utöver det rankades flybolaget nyligen som det säkraste flygbolaget i världen för sitt svar på COVID-19-pandemin enligt Safe Travel Barometer.

En del av flygbolagets åtagande att leverera enastående värde till kunderna är genom branschledande service och produkter i alla typer av resor. I Emirates Economy Class kan kunderna utforska över 4500 on-demand underhållningskanaler via flygbolagets prisbelönta inflight-system, ICE. Flygbolaget erbjuder också något för alla smaklökar, med regionalt inspirerade flerrättersmenyer och gratis drycker. I början av november återvände Emirates till sin signaturmatupplevelse ombord samtidigt som man följde strikta hälso- och hygienåtgärder.

I linje med flygbolagets pågående arbete att säkerställa en smidig och trygg kundresa samt tillhandahålla tekniska alternativ för att förbättra den övergripande upplevelsen har Emirates-appen också förbättrats så att kunderna kan synkronisera sina underhållningsalternativ innan de går ombord och bläddra menyer på sina personliga enheter både online och offline.

För att ytterligare skydda kundernas hälsa och välbefinnande har Emirates infört många säkerhetsåtgärder över varje kundkontaktpunkt på marken och i luften, inklusive distribution av gratis hygienpaket som innehåller masker, handskar, handdesinfektionsmedel och antibakteriella våtservetter till alla kunder.

Läs gärna hela pressmeddelandet här.

Sami Tahir, Spotlight PR
E-mail: sami.tahir@spotlightpr.se