Emirates utnämnt till världens bästa flygbolag 2016

- gör ett hattrick under Skytrax World Airline Awards

Stockholm, 12 juli 2016 – Emirates utnämndes i dag till Världens bästa flygbolag 2016 vid prestigefyllda Skytrax World Airline Awards 2016. Dessutom fick Emirates pris för bästa Inflight Entertainment för tolfte året i rad och pris för Bästa flygbolag i Mellanöstern.

Det är fjärde gången som Emirates utnämns till Världens bästa flygbolag sedan priset instiftades för 15 år sedan. Första gången var 2001 och igen 2002 samt 2013. Totalt har Emirates mottagit 20 Skytrax World Airline Awards sedan 2001.

– Vi känner oss hedrade för utmärkelsen från Skytrax. Emirates har alltid satt kunden först och vi arbetar hårt för att leverera den absolut bästa möjliga upplevelsen till våra kunder - varje dag, året om. Det faktum att dessa utmärkelser baseras på direkt feedback från våra resenärer är glädjande och ett fint erkännande för allt hårt arbete som genomförts för att skapa den upplevelse som Emirates i dag levererar, säger Sir Tim Clark, VD på Emirates.

Emirates svit av utmärkelser för bästa Inflight Entertainment sträcker sig över 12 år. Inflight-systemet bjuder på hela 2 689 olika kanaler med allt från storfilmer och TV-serier till live-TV, musik och spel. Sedan Emirates vann detta pris för ett år sedan har bolaget ytterligare expanderat Inflight-systemet med 35 procent fler TV-kanaler, 20 procent fler kompletta TV-serier och 35 procent fler ljudkanaler.

För mer information och bilder, vänligen klicka här.

Mer om priset
World’s Best Airline Awards är den största flygbolagsundersökningen inom kundnöjdhet i branschen. Årets priser baserades på totalt 19,2 miljoner genomförda undersökningar som omfattar 280 flygbolag med svar från passagerare från över 104 länder. Skytrax-undersökningen mäter kvalitetsstandarder inom 41 KPI:er (nyckelindikatorer) av produkter och tjänster inom flygindustrin.

Kevin Bell, Spotlight PR. Telefon: 0736526173, E-mail: kevin.bell@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 150 destinationer i 80 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 252 wide body-maskiner av typen Airbus och Boeing, inklusive 81 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 245 nya flygplan, till ett värde av mer än 122 miljarder US dollar.