Emirates utökar A380-flygningar till Nya Zeeland

Emirates meddelar att de utökar sina A380-flygningar mellan Dubai och Nya Zeeland. Med start den 30 oktober kommer Emirates att ha fem dagliga flygningar till Nya Zeeland och sätter dessutom in superjumboplanet A380 på flygningen mellan Dubai och Christchurch.

Emirates blir det första flygbolaget i världen att erbjuda resenärer reguljära A380-flygningar till och från Christchurch. Lanseringen av A380-flygningen till Christchurch kommer att sammanfalla med introduktionen av A380 på Emirates dagliga non-stop-flygning mellan Dubai och Auckland.

Emirates flyger i dagsläget tre andra dagliga A380-flygningar mellan Auckland och Dubai via Australien (Sydney, Melbourne och Brisbane).

För mer information och bilder, vänligen klicka här

Kevin Bell, Spotlight PR. Telefon: 0736526173, E-mail: kevin.bell@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 154 destinationer i 82 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 255 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 82 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 241 nya flygplan, till ett värde av mer än 116 miljarder US dollar.