Emirates utökar förbindelserna till USA

Emirates och United har aktiverat sitt codeshare-partnerskap vilket gör att kunder får enklare tillgång till ett större utbud av amerikanska destinationer. Från och med nu kommer Emirates resenärer att kunna flyga till tre av USA:s största affärshubbar – Chicago, Houston och San Francisco – och enkelt ansluta till ett expansivt nätverk av inrikesflygplatser i USA, på flyg som trafikeras av United.

I och med lanseringen av codeshare-flygningarna får Emirates kunder som är på väg till USA tillgång till 155 amerikanska städer i United-nätverket via de tre flygplatserna. Biljetter kan köpas från och med i dag på emirates.com samt via handelskanaler, inklusive resebyråer.

På flygningarna kan passagerarna njuta av Emirates prisbelönta tjänster och en mängd praktiska reseförmåner som codeshare-avtalet ger. Resenärer med resvägar på Emirates codeshare-flyg kan planera hela sin resa på en enda biljett och dra nytta av Emirates generösa bagageutrymme samt bekväm bagageincheckning till slutdestinationen.

Partnerskapet omfattar också båda flygbolagens program för bonusresenärer, Skywards och MileagePlus, vilket gör det möjligt för medlemmar att få lojalitetspoäng när de reser med Emirates- eller United-flyg och ger tillgång till lounger på flygplatser i båda flygbolagens nätverk när de ansluter till codeshare-flyg.

Codeshare-partnerskapet öppnar en mängd populära destinationer som är tillgängliga från alla tre flygplatser, till exempel Atlanta, Austin, Denver, Minneapolis och Phoenix. Emirates-passagerare som planerar resor till destinationer som Detroit kan flyga direkt från Dubai till Chicago eller Houston och ansluta till ett United-flyg till slutdestinationen.

– Vi är mycket glada över att kunna aktivera detta historiska codeshare-partnerskap med United och utöka vår närvaro i USA avsevärt. Uniteds stora nätverk i Amerika kommer att hjälpa oss att erbjuda fler valmöjligheter till vår kundbas från hela världen och möta efterfrågan från olika segment, inklusive fritidsresenärer, VFR-resenärer, affärsresenärer och studenter, som nu kan ansluta sömlöst till och från ett bredare nätverk av 155 inrikesflygplatser, säger Adnan Kazim, Emirates kommersiella chef.

Emirates och United har ett interline-avtal som gör det möjligt för passagerare att enkelt nå ett större urval av destinationer i Nord- och Sydamerika utanför USA. Emirates kunder kommer att kunna välja mellan ytterligare 77 destinationer i Kanada, Mexiko, Västindien och Sydamerika, samtidigt som de kan dra nytta av bekvämligheter som enkla flygvägar på en enda biljett och smidiga anslutningar via de tre knutpunkterna Chicago, Houston och San Francisco.

Emirates erbjuder för närvarande flygningar mellan sitt nav i Dubai och tolv städer i USA samt fem platser i Kanada, Mexiko, Brasilien och Argentina.

Läs med om partnerskapet här

Spotlight PR
E-mail: emiratesprsweden@spotlightcom.se

Historien om Emirates började 1985 när vi startade verksamheten med bara två flygplan. Idag flyger vi världens största flygplan, Airbus A380 och Boeing 777, och erbjuder våra kunder bekvämligheter med de senaste och mest effektiva wide-body maskinerna i skyn. Vi inspirerar resenärer runt om i världen med vårt växande nätverk av destinationer, vårt branschledande underhållningssystem ombord, mat med doft och smak av olika destinationer samt service i världsklass.