Emirates utökar sitt globala nätverk med omstart av flyg till Istanbul

Emirates har meddelat att företaget kommer att återuppta dagliga flygningar till Istanbul från och med den 21 december*.

Tillsammans med den gradvisa återkomsten av resesäkerhet och efterfrågan fortsätter Emirates att bygga om sitt nätverk samtidigt som kunder erbjuds en trygg och trevlig reseupplevelse. Strikta hälso- och hygienåtgärder har genomförts i alla Emirates beröringspunkter, även när flygbolaget återför sina signaturprodukter och -tjänster ombord och på marken.

Tillägget av Istanbul utökar Emirates europeiska nätverk till 31 destinationer, vilket gör det möjligt för kunderna att enkelt och säkert ansluta till destinationer över hela bolagets globala nätverk med ett bekvämt stopp i Dubai. Emirates-flyg EK 121 avgår från Dubai kl. 14:20 och anländer till Istanbul kl. 18:20. Återresan, EK 122, avgår Istanbul klockan 20.00 och anländer till Dubai kl. 01.20 nästa dag.

Flyg från Dubai till/från Istanbul kommer att köras en gång dagligen med Boeing 777-300ER. Biljetter kan bokas på emirates.com, Emirates-appen, Emirates försäljningskontor, via resebyråer och online-resebyråer.

Dubai är öppet för internationella affärs- och fritidsbesökare. Från solsträckta stränder och kulturarvaktiviteter till gästfrihet och fritidsfaciliteter i världsklass, erbjuder Dubai en mängd upplevelser i världsklass. Det var en av världens första städer som fick Safe Travels-stämpel från World Travel and Tourism Council (WTTC) - som stöder Dubais omfattande och effektiva åtgärder för att säkerställa gästens hälsa och säkerhet. För mer information om inträdeskrav för internationella besökare till Dubai, besök: www.emirates.com/flytoDubai.

Emirates har också samarbetat med Dubais avdelning för turism och kommersiell marknadsföring (Dubai Tourism) för en kampanj som erbjuder gratis vistelser på JW Marriott till alla Emirates-kunder som besöker Dubai från 6 december till 28 februari 2021. Flygbolagets Economy Class-passagerare får en gratis natts vistelse av Dubai Tourism och Emirates, medan passagerare som flyger First Class eller Business Class kan njuta av två kostnadsfria nätter på det moderna JW Marriott som är bekvämt beläget nära attraktioner som Dubai Mall, Burj Khalifa och Dubai Opera.

Flexibilitet och försäkran: Emirates bokningspolicy erbjuder kunderna flexibilitet och självförtroende att planera sina resor. Kunder som köper en Emirates-biljett för resor före den 30 juni 2021 kan njuta av generösa ombokningsvillkor och alternativ om de måste ändra sina reseplaner. Kunderna har möjlighet att ändra sina resedatum eller förlänga sin biljettgiltighet med två år. Mer information här.

Res med självförtroende: Alla Emirates-kunder kan resa med förtroende och sinnesro med flygindustrins första, multirisk reseförsäkring och COVID-19-täckning. Omslaget erbjuds av Emirates på alla biljetter som köpts den 1 december 2020 eller utan kostnad för kunderna. Förutom medicinsk skydd för COVID-19 har det senaste erbjudandet från Emirates också bestämmelser om personliga olyckor under resor, vintersportsskydd, förlust av personliga tillhörigheter och resestörningar på grund av oväntad stängning av luftrummet, reserekommendationer eller råd, liknande andra flerriskreseförsäkringsprodukter. Vissa begränsningar och undantag gäller. Policyinformation och mer information här.

Hälsa och säkerhet: Emirates har genomfört en omfattande uppsättning åtgärder i varje steg på kundresan för att säkerställa säkerheten för sina kunder och anställda på marken och i luften, inklusive distribution av gratis hygienpaket som innehåller masker, handskar, handdesinfektionsmedel och antibakteriella torkdukar till alla kunder. För mer information om dessa åtgärder och de tjänster som finns tillgängliga för varje flygning, besök: www.emirates.com/yoursafet

COVID-19 PCR-testning: Emirates-kunder som behöver ett COVID-19 PCR-testcertifikat före avresa från Dubai kan utnyttja specialpriser på kliniker över Dubai genom att helt enkelt visa upp sin biljett eller sitt boardingkort. Test på hemmet eller på kontoret är också tillgängligt med resultat på 48 timmar. Mer information finns på www.emirates.com/flytoDubai

*Under förutsättning att regeringen godkänner det.

Sami Tahir, Spotlight PR
E-mail: sami.tahir@spotlightpr.se