• Emirates/

Emirates utökar sitt nätverk i Europa till 31 destinationer med omstart av flyg till Budapest, Bologna, Lyon, Düsseldorf och Hamburg

Emirates meddelar nu att flygbolaget kommer att återuppta flygningar till Budapest (från 21 oktober), Bologna (1 november), Düsseldorf (1 november), Hamburg (1 november) och Lyon (4 november). Flygbolaget utökar därmed sitt europeiska nätverk till 31 destinationer och erbjuder kunder över hela världen bekväma förbindelser via Dubai.

Flygbolaget fortsätter gradvis att möta efterfrågan för resor. Tillägget av dessa fem destinationer gör att Emirates globala nätverk utökas till 99 destinationer – samtidigt som hälsan och säkerheten för kunderna, besättningen och samhällen alltid prioriteras.

Från Dubai kommer flyg till och från Budapest samt Lyon att gå två gånger i veckan på onsdagar och lördagar medan flyg till och från Bologna, Düsseldorf och Hamburg går två gånger i veckan på fredagar och söndagar.

Alla flyg till de fem städerna kommer att drivas av Boeing 777- 300ER. Biljetter kan bokas på emirates.com, via Emirates-appen, Emirates försäljningskontor, resebyråer och resebyråer online.

Resenärerna kan även stanna till eller resa till Dubai eftersom staden har öppnats för internationella affärs- och fritidsbesökare.

Destination Dubai: Från soliga stränder och kulturarvaktiviteter till gästfrihet och fritidsanläggningar i världsklass är Dubai en av de mest populära globala destinationerna. År 2019 välkomnade staden 16,7 miljoner besökare och var värd för hundratals globala möten och utställningar samt idrotts- och underhållningsevenemang. Dubai var en av världens första städer som fick SafeTravels-stämpel från World Travel and Tourism Council (WTTC) - som stöder Dubai omfattande och effektiva åtgärder för att säkerställa gästhälsa och säkerhet.

Flexibilitet och försäkran: Emirates bokningspolicy erbjuder kunderna flexibilitet och försäkran vid planeringen av sina resor. Kunder som köper en Emirates-biljett senast den 30 september 2020 för resor före den 30 november 2020 kan ta del av generösa ombokningsvillkor och alternativ om de blir tvungna att ändra sina resplaner på grund av oväntade flyg- eller resebegränsningar i samband med COVID-19, eller när de bokar en Flex- eller Flex plus-biljett. Mer information här.

COVID-19 PCR-testning: Emirates-kunder som behöver ett COVID-19 PCR-testcertifikat före avresa från Dubai, kan utnyttja specialpriser på American Hospital och deras satellitkliniker över Dubai genom att helt enkelt visa upp sin biljett eller sitt ombordstigningskort. Hemtest eller kontorstest är också tillgängligt med resultat på 48 timmar. Mer information finns på www.emirates.com/flytoDubai

Gratis och global täckning för COVID-19-relaterade kostnader: Kunder kan nu resa tryggt eftersom Emirates har åtagit sig att täcka COVID-19-relaterade medicinska kostnader, utan kostnad, om de skulle få diagnosen COVID-19 under sin resa medan de är borta hemifrån. Detta skydd gäller omedelbart för kunder som flyger på Emirates till och med den 31 oktober 2020 (den första flygningen ska slutföras före eller den 31 oktober 2020) och är giltig i 31 dagar från det ögonblick att de flyger den första delen av sin resa. Detta innebär att Emirates-kunder kan fortsätta att dra nytta av den extra försäkringen av skyddet, även om de reser vidare till en annan stad efter att ha anlänt till deras Emirates-destination. För mer information, besök: www.emirates.com/COVID19assistance.

Hälsa och trygghet: Emirates har genomfört en omfattande uppsättning åtgärder i varje steg på kundresan för att säkerställa tryggheten för sina kunder och anställda på marken och i luften, inklusive distribution av gratis hygienpaket som innehåller masker, handskar, handdesinfektionsmedel och antibakteriella torkdukar till alla kunder. För mer information om dessa åtgärder och de tjänster som finns tillgängliga för varje flygning, besök: www.emirates.com/yoursafety.

Turistinträde: För mer information om inträdeskrav för internationella besökare till Dubai, besök: www.emirates.com/flytoDubai.

Sami Tahir, Spotlight PR
E-mail: sami.tahir@spotlightpr.se

Berättelsen om Emirates började år 1985 när vi startade vår verksamhet med endast två flygplan. Idag flyger vi världens största flottor av Airbus A380 och Boeing 777 och erbjuder bekvämligheter från de senaste och mest effektiva widebody-flygplanen i skyarna.

Vi inspirerar resenärer runt om i världen med vårt växande nätverk av globala destinationer, branschledande flygunderhållning, regionalt inspirerad mat och service i världsklass.