• Emirates/

Emirates vinnare av Grand Travel Awards 2018 i kategorin ”Bästa flygbolag interkontinental”

Emirates blev igår utsedd till bästa interkontinentala flygbolag på Grand Travel Awards 2018. För 27:e året i rad delades det prestigefyllda priset ut på At Six i Stockholm. I hård konkurrens med andra flygbolag som Lufthansa, Qatar Airways, SAS, Singapore Airlines, Thai Airways och Turkish Airlines vann Emirates utmärkelsen.

Emirates tog hem det eftertraktade priset bland annat för sin goda agentsupport, stora linjenätverk och höga service. Flygbolaget flyger i dag till fler än 150 destinationer i över 80 länder, med daglig non-stop flight mellan Stockholm och Dubai. Förra året lanserade Emirates även flera nya destinationer, som exempelvis, Yangon i Myanmar och Phnom Penh i Kambodja.

– 2017 blev ett spännande och framgångsrikt år för Emirates. Att dessutom inleda detta år med att bli utnämnda till det bästa flygbolaget interkontinentalt motiverar verkligen oss till att fortsätta erbjuda den högsta servicen till våra kunder, säger Björn Ekegren, Sverigechef för Emirates.

Emirates utnämndes under 2017 till världens bästa flygbolag i TripAdvisor Travelers’ Choice® Awards och det tyska flygsäkerhetsstatistikorganet Jacdec utsåg Emirates till världens säkraste flygbolag.

Max Hansen, Spotlight PR. Telefon: 0720367004, E-mail: max.hansen@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 157 destinationer i 84 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 269 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 101 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 243 nya flygplan, till ett värde av mer än 95 miljarder US dollar.