Fler Emirates-flyg till Singapore och Seychellerna

Flygbolaget Emirates inför ett femte dagligt flyg mellan Dubai och Singapore och utökar flighterna till och från Seychellerna. Både Seychellerna och Singapore har ökat i popularitet och de nya flighterna ses som ett svar på den ökade efterfrågan.

Singapore är en viktig knytpunkt för Emirates, som ser ett växande passagerarflöde genom landets blomstrande handel och turism. Införandet av den nya linjen den 1 augusti 2014 gör att det totala antalet flygningar mellan de två städerna nu uppgår till 35 i veckan, med 28 non-stopflighter och sju flygningar via Colombo, utöver Emirates dagliga tjänster från Singapore till Brisbane och Melbourne.

”Lanseringen av vårt femte dagliga flyg mellan Dubai och Singapore är en återspegling av den växande efterfrågan från passagerare som flyger mellan dessa två globala affärs-, handels- och turistnav. Den ökade frekvensen kommer att ge våra kunder större flexibilitet i sina resplaner så att de kan ansluta sömlöst till andra flyg inom Emirates omfattande globala nätverk”, säger Barry Brown, Emirates Divisional Senior Vice President, Commercial Operations East.

”Emirates började flyga till Singapore 1990 och denna extra service visar vårt engagemang på den här marknaden och betydelsen av Singapore som en viktig knytpunkt i vårt globala nätverk”, tillägger Brown.

Emirates utökar även avgångarna från Seychellerna senare i år, då man sätter in två nya flighter i veckan. Därmed ökar flygbolaget från 12 schemalagda flighter i veckan till 14 vilket innebär att två dagliga Emirates-flyg kommer att lyfta från och med den 28 oktober i år.

”Emirates beslut att tillföra ytterligare två schemalagda flighter i veckan är helt enkelt ett svar på efterfrågan från våra kunder, som vill flyga med vår prisbelönta produkt till den populära destinationen”, säger Orhan Abbas, Emirates Senior Vice President, Commercial Operations, Latinamerika.

”Det här är goda nyheter för vår turismnäring, som fortsatt utgör en grundsten i vårt lands ekonomi. Emirates har varit en god partner och införandet av dubbla dagliga flyg visar på flygbolagets engagemang för Seychellerna som destination”, säger Alain St.Ange, Minister of Tourism and Culture, Seychellerna.

Seychellerna består av 115 välbevarade tropiska öar som ligger 1.600 km från Afrikas östkust. Skärgården har världens enda granitbergskedja under vatten mitt i havet och erbjuder en flora och fauna som är bland de mest sällsynta på jorden. Öarna ingår också som två av Unescos världsarv: The Vallée de Mai och Aldabra Atoll. Öarna erbjuder möjligheter för segling, djuphavs- och flugfiske samt en mångfald av dykupplevelser för såväl nybörjare som erfarna dykare.

Bild 1: Emirates lanserar den femte dagliga flighten mellan Dubai och Singapore med start den 1 augusti 2014.

Bild 2: Anse Lazio Beach, vid Praslin, Seychellerna. Framröstad som en av de 25 vackraste stränderna i världen i ”Choice Beaches Award 2013” av Trip Advisor. Foto Gerard Larose, STB.

Bild 3: Stranden vid Grand Soeur Island med Praslin i bakgrunden. Beläget mellan öarna Praslin och La Digue. Foto Raymond Sahuquet, STB.

Bild 4: En Hawksbill-sköldpadda simmar i det klara vattnet i Seychellerna. Foto Tony Baskeyfield, STB.

För mer information och mediekontakter

Lars-Ola Nordqvist, tel. 070-689 11 20, e-mail: lars@comvision.se

Elin Norlin, tel. 070-279 86 40, elin@comvision.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 142 destinationer i 80 länder över sex kontinenter, och är världens största flygbolag i sittplatskilometer. Emirates flyger med över 200 wide body-flygplan av typ Airbus och Boeing, inklusive 47 av branschens modernaste A380. Emirates har nyligen lagt den största ordern i flyghistorien på 150 Boeing 777 och 50 Airbus 380 till ett värde av 99 miljarder US dollar. Totalt har Emirates order på 379 nya flygplan, till ett värde av mer än 164 miljarder US dollar

Citat

Alain St.Ange, Minister of Tourism and Culture, Seychellerna.