Flyg Emirates till Dubai för en oförglömlig semester i sommar

Flyg med Emirates, världens största internationella flygbolag, till Dubai och njut av en oförglömlig sommarsemester med ett brett utbud av fantastiska upplevelser och toppattraktioner.

Besök världens högsta byggnad, Burj Khalifa, svalka dig i otroliga vattenparker och upptäck det rika kulinariska arvet och de stolta traditionerna som utgör Dubais livliga kultur. Det råder ingen brist på prisvärda aktiviteter i Dubai den här sommaren.

Dubai för förstagångsbesökaren

Ögonblicket du landar i Dubai ger du dig ut på en oförglömlig upplevelse. Dubai erbjuder världsklassig gästfrihet och framtidsdoftande attraktioner – det finns en stor variation av aktiviteter för förstagångsbesökare den här sommaren:

At the Top: Burj Khalifa är ett måste för alla som besöker Dubai. Dess magnifika struktur reser sig högt över Dubai och har lockat besökare från hela världen sedan den öppnade 2010. Från våning 125, 456 meter upp, kan man supa in den fantastiska 360-gradersutsikten över staden på det rymliga däcket.

Dubai Mall: Beläget i hjärtat av Downtown Dubai är Dubai Mall världens mest besökta köp- och nöjesdestination med över 100 miljoner besökare varje år. Besök någon av de 1 300 butikerna, inklusive Galeries Lafayette och Bloomingdale's, och över 200 mat- och dryckesställen.

Expo City Dubai: Låt fantasin vandra fritt i Expo City Dubai, det nyskapande arvet efter Expo 2020 Dubai. Besök stadens attraktioner: Al Wasl Plaza, UAE Pavilion som är formad som en falk och Terra – The Sustainability Pavilion.

Nöjen

På kvällen kommer du aldrig att ha någon brist på saker att göra i Dubai. Från hypnotiserande ljusspektrum och vattenshower till att fördjupa dig i scenkonst; förbered dig på att bli transporterad till en annan värld:

Dubai Opera: Besök Dubai Opera för att uppleva det ultimata resmålet för scenkonst i Dubai. Byggt i form av en arabisk dhow utstrålar Dubai Opera i Downtown Dubai wow-faktor.

Dubai Fountain: Dubaifontänen vid Burj Khalifa är en blandning av en hypnotiserande vattenuppvisning tillsammans med en bländande ljusföreställning. Dubai Fountain är världens största fontän med en imponerande längd på nästan 300 meter där varje sektion har sin egen unika förtrollande melodi. Kombinera en fontänshow med en måltid på en sjörestaurang för en kväll du aldrig glömmer.

La Perle Theatre Show: La Perle kombinerar skicklig koreografi med vågade stunts och transporterar dig till en annan värld på en sekund. Skapat av den legendariska konstnärliga direktören Franco Dragone, hyllar La Perle pärlfiskehistorian i Förenade Arabemiraten i spektakulär stil tack vare den specialbyggda aquateatern där forsande vattenfall och strömmar av regn översvämmar scenen och sedan dräneras bort på några sekunder.

Äventyr och sport

För de som söker spänning i Dubai finns det gott om actionfyllda aktiviteter för att uppfylla dina adrenalinbehov – från inomhusnöjesparker till skidåkning mitt i öknen – du kommer inte att sakna blodpumpande upplevelser:

Aquaventure Waterpark: Dubai har flera vattenparkattraktioner och aktiviteter perfekta för alla åldrar. Aquaventure Waterpark huserar åkattraktioner med över 1 kilometer strand och fantastiska vattenrutschbanor och lekplatser. Äventyrssökare kan åka på Shark Safari omgiven av hajar eller ett roligt äventyr och lära sig allt om marint liv med det nya Mini Marine Biologist-programmet.

IMG World of Adventures: Dubais största inomhusnöjespark håller dig sval samtidigt som du låter Marvel- och Cartoon Network-karaktärer komma till liv med toppmoderna åkattraktioner. Med en yta som motsvarar mer än 28 fotbollsplaner bör du se till att du har bekväma skor när du besöker denna park.

Ski Dubai: Upplev snö mitt i sommaren på Ski Dubai med slädturer och kälkåkning. Inuti den 4 500 kvadratmeter stora snöparken hittar du vackra inomhusisgrottor, liksom spännande aktiviteter att delta i, såsom Giant Ball Run och Ramp Jumps.

Kulturupplevelser

De som kommer till Dubai för att lära sig mer om landets rika kultur och historia kommer att ha en mängd möjligheter att fördjupa sig, med konstgallerier och museer som belyser landets förflutna och ett museum dedikerat till att utforska framtiden:

Sheikh Mohammed Center for Cultural Understanding (SMCCU): Besök ett vackert restaurerat vindtornshus i Al Fahidi Historical Neighbourhood och upplev en kulturell måltid för att få en djupare förståelse för Dubais kultur och traditioner. Med mottot "Öppna dörrar, öppna sinnen" är alla frågor välkomna.

Museum of the Future: Ett arkitektoniskt mästerverk – Museum of the Future är attraktionen som alla talar om i Dubai. Museet välkomnar besökare i alla åldrar att se, röra och forma vår gemensamma framtid. Inuti en otrolig byggnad som har kallats en av de vackraste i världen kan du utforska framtiden 50 år framåt i en otrolig sensorisk upplevelse.

Alserkal Avenue: Förundra dig över de konstnärliga underverken som finns på Alserkal Avenue, en kulturhubb fylld med gallerier, samtida konstutställningar och plattformar för konstnärer att ge liv åt sin visuella och sceniska konst. Alserkal Avenue är en viktig destination för alla kulturälskare som vill upptäcka Dubais kreativa underjord.

Välbefinnande och avkoppling

För de som kommer till Dubai för att fly vardagstressen för lite välbehövlig vila och avkoppling erbjuder staden ett stort utbud av restauranger, spa-anläggningar och resorts för sinne och kropp:

Timeless Spa: Glöm bort dina bekymmer på Al Maha Desert Resort & Spa eller ett av de många andra avkopplingalternativen som anläggningen har att erbjuda, inklusive jacuzzi, ångbad, en förtrollande infinity-pool och ett stort gym.

Ossiano: Unna dig en smakmeny på Ossiano där Brittany-födda Bergers matlagning ofta firas som den bästa i Dubai. Du kan uppleva en elvarätters smakmeny som har skapats med hänsyn till säsong.

Dubai Marina Cruise: Njut av den hisnande utsikten över Dubai från den ikoniska Dubai Marina. Kryssa i stil på den traditionella träbåten dhow med atmosfärisk musik, trevligt sällskap och mat ombord fylld med smaker sammansatta av världsklasskockar.

Hotell

Dubai är världsberömt för sitt otroliga utbud av resorter och lyxiga femstjärniga hotell med många spännande ställen att bo och koppla av på i staden. Oavsett om det handlar om att smaka utsökta rätter eller bo på världens högsta femstjärniga hotell är Dubai känt för att erbjuda resenärer det allra bästa inom gästfrihet:

Park Hyatt Dubai: Hem till två strandnära laguner, Dubai Creek Golf & Yacht Club och ett utbud av restauranger, har Park Hyatt något för varje resenär. Barn under 13 år bor och äter gratis mellan 1 maj och 31 augusti 2023.

Atlantis, The Palm: Det finns mycket att njuta av på detta världsberömda resort, från 105 vattenrutschkanor och åkattraktioner på Aquaventure Waterpark till utsökt japansk mat på Nobu. Boka din semester på Atlantis och barn under 14 år bor gratis för bokningar mellan 4 juni och 30 september 2023.

JW Marriott: Med en hisnande utsikt över Dubais stadssilhuett är världens högsta femstjärniga hotell imponerande. Dessutom ligger JW Marriott bara några minuter från Dubai Mall, Burj Khalifa och Dubai Opera, vilket gör det superenkelt att ta sig runt under resan.

JA The Resort: Njut av en rad lyxiga sviter och balkonger medan du njuter av stadens hypnotiska vyer. Resorten erbjuder en mängd avkopplande aktiviteter från spa, lounges och femstjärniga restauranger som serverar en mängd olika kök. När du omger dig av palmer och perfekt väder kommer du aldrig att vilja lämna.

Håll utkik efter spännande erbjudanden som dessa under de kommande månaderna för att få ut det mesta av din sommarresa till Dubai med Emirates. Hela listan över erbjudanden från Dubais departement för ekonomi och turism (Dubai Tourism) finns här.