Flyg Emirates till Dubai och få en rabatterad Uber-resa vid ankomst

Stockholm, 21 mars 2019
 Emirates utökar sitt samarbete med Uber, efter stor uppskattning från passagerare under tidigare samarbeten. Passagerare som reser med Emirates till Dubai kan få en gratis eller rabatterad Uber-resa från och till Dubais internationella flygplats genom att registrera sig på Emirates hemsida.* Erbjudandet är tillgängligt för resenärer från mer än 50 olika destinationer, Stockholm inkluderat, och gäller från och med nu fram till 18 juni 2019.

Economy Flex Plus-resenärer kan nyttja två gratis Uber-resor till och från Dubais internationella flygplats från var som helst i Dubai upp till AED 120 per Uber-resa. Economy Flex-resenärer får 50 procent rabatt på två Uber-resor upp till ett värde av AED 60 per Uber-resa.

Dubais storslagna sevärdheter, fina restauranger, shoppinggallerior i världsklass och fantastiska stränder sätter avtryck på dig som besökare. Den livliga staden har en fullspäckad kalender under de kommande månaderna med konstmässor, musikkonserter, komedishower och hästkapplöpningsevenemang såsom Dubai World Cup 2019 inplanerat.

Emirates passagerare i Economy Class har tillgång till flygbolagets prisbelönta underhållningssystem ombord. Det inkluderar 4 000 kanaler med filmer, musik och TV-program. Under flygningen har passagerare i Economy Class också möjlighet att hålla kontakt med vänner och familj genom 20 MB komplementärt Wi-Fi.

* Erbjudandet gäller för både nuvarande och nya Uber-kunder. Övriga listade villkor på hemsidan gäller.

Alice Käck, Spotlight PR. Telefon: 073 610 2554, E-mail: alice.kack@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 158 destinationer i 86 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 273 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 109 av branschens modernaste Airbus A380.