• Emirates/

Flyg till Dubai med Emirates och få ett heldagskort till Dubais Aquaventure Waterpark & The Lost Chambers Aquarium

Besök Dubai i sommar och dra nytta av kampanjen - du får en biljett till Dubais mest populära vattenattraktioner på det ikoniska Atlantis Dubai-hotellet

Emirates har fantastiska nyheter för resenärer från Sverige som planerar sin semester i Dubai i sommar. Varje Emirates-biljett som bokas från 1 juni till 15 juni kommer med ett heldagskort till Aquaventure Waterpark och The Lost Chambers Aquarium - en av Dubais mest populära turistattraktioner*.

Aquaventure Waterpark rymmer berömda, rekordstora åkattraktioner med över 1 km utökad privat strand, fantastiska vattenrutschbanor och lekplatser. Åk på mest populära vattenrutschbanorna, till exempel Leap of Faith, ett 27,5 meter långt genomskinligt rör omgivet av hajar och stingrockor, eller prova spännande aktiviteter som repnedgångar i hela parken. De som söker spänning kan tryggt simma omgivna av hajar eller mata de vänliga rockorna. Besökare på Atlantis Aquaventure kan njuta av 34 vuxna, barn- och familjeturer och attraktioner över Poseidons torn, Trident Tower, Splashers Lagoon och Splashers Cove samt Raging Rapids och Immortal Falls.

Spendera tiden omgiven av marina djur när du går genom glastunnlarna i The Lost Chambers Aquarium i Atlantis, The Palm. Förundras över hajar, strålar, pirayor, humrar och små sjöhästar - det är bara några av de djur som kan ses när man reser genom denna undervattensvärld. Undervattentunnlarna tar besökare på en extraordinär resa till en förlorad civilisation, skeppsvrak och ruiner som påminner om det förlorade Atlantis. I tio vackra rum ser man extremt färgstark samling som presenterar undervattensliv.

Emirates-passagerare kan dra nytta av kampanjen genom att boka sitt flyg till Dubai från 1 juni till 15 juni 2021 i alla stugklasser för resor från 1 juni till 30 september 2021. Gratisbiljetten till Aquaventure Waterpark och The Lost Chambers Aquarium ger rätt till till entré på heldag under anläggningens öppettider (vattenpark öppen till solnedgång, akvarium till 21:00). **

Passagerare från Sverige kan njuta av ännu större flexibilitet och bekvämlighet när de reser till Dubai när Emirates ökar antalet avgångar till Stockholm i sommar från och med den 6 juli till fem veckovisa flygningar (varje tisdag). De utökade avångarna tillgodoser efterfrågan på marknaden och erbjuda kunderna förbättrad anslutning till/från Stockholm via Dubai. Emirates flyg till Stockholm använder sig av flygplanet Boeing 777-300ER. Biljetter kan bokas på emirates.com, Emirates säljkontor eller via resebyråer.

Emirates har säkert startat om verksamheten till mer än 90 destinationer inom sitt globala nätverk. Flygbolagets moderna hub Dubai är fortfarande ett av världens mest populära semester- och mellanlandningsmål. Från solfyllda stränder till gästfrihet och fritidsfaciliteter i världsklass, erbjuder Dubai en mängd upplevelser i världsklass. Det var en av världens första städer som fick Safe Travels-stämpel från World Travel and Tourism Council (WTTC) - som stöder Dubais omfattande och effektiva åtgärder för att säkerställa gästens hälsa och säkerhet.

Flygbolaget är känt för produkter och tjänster i världsklass som finns tillgängliga i alla klasser. Kunder kan bläddra i mer än 4500 on-demand-kanaler på is - flygbolagets prisbelönta underhållningssystem för flygning - och njuta av regionalt inspirerade måltider tillagade av gourmetkockar.

Flexibilitet och försäkran: Emirates bokningspolicy erbjuder kunderna flexibilitet och självförtroende att planera sina resor. Kunder som innehar biljetter utfärdade före den 30 september 2020 för resor före den 31 december 2021 kan nu omboka för att resa när som helst inom 36 månader, en förlängning på 12 månader från den tidigare policyn.

De som har biljetter som utfärdas efter den 1 oktober 2020 för resor före den 31 december 2021 kan använda sina biljetter när som helst inom 36 månader från det datum då de ursprungligen bokade. Avgifter för återutgivning av biljett kommer att tas bort och kuponger eller oanvända delar av Emirates-biljetter kan komma återbetalas utan påföljd.

Kunder som innehar biljetter utfärdade direkt av Emirates, vare sig via emirates.com eller flygbolagets detaljhandels- och kontaktcenter, behöver inte kontakta Emirates eftersom biljetterna automatiskt förlängs. Kunder som köpte sina biljetter via en resebyrå måste kontakta sin agent före utgångsdatumet för att ge ut sina biljetter igen. För mer information om Emirates policy för ombokning: https://www.emirates.com/ae/english/help/covid-19/ticket-options/

Res med förtroende: Alla Emirates-kunder kan resa med självförtroende och sinnesro med flygindustrins första reseförsäkring med flera risker och COVID-19-skydd. Omslaget erbjuds av Emirates på alla biljetter som köpts den 1 december 2020. För mer information: https://www.emirates.com/ae/english/before-you-fly/multi-risk-travel-insurance/

Hälsa och säkerhet: Emirates har genomfört en omfattande uppsättning åtgärder i varje etapp av resan för att säkerställa säkerheten för sina kunder och anställda både under flygningen och före ombordstigning. För mer information om säkerhetsåtgärder och tjänster som är tillgängliga för varje flygning, besök https://www.emirates.com/pl/polish/help/covid-19/safety/.

Turistinträde: För mer information om inträdeskrav för internationella besökare till Dubai, besök: www.emirates.com/flytoDubai.

* Erbjudandet utvidgas inte till passagerare som passerar Dubai och / eller stannar i Dubai under transport

** Villkor gäller

Sami Tahir, Spotlight PR
E-mail: sami.tahir@spotlightpr.se

Berättelsen om Emirates började 1985 när vi startade verksamhet med bara två flygplan. Idag flyger vi världens största flottor, Airbus A380 och Boeing 777, och erbjuder våra kunder bekvämligheter med de senaste och mest effektiva wide-body maskiner i himlen.

Vi inspirerar resenärer runt om i världen med vårt växande nätverk av destinationer över hela världen, branschledande flygunderhållning, regionalt inspirerad mat och service i världsklass.