Förmånligare flyg till Dubai i påsk

Flygbolaget Emirates presenterar i dag nya kampanjpriser för resor från Stockholm till Dubai och en rad olika destinationer i övriga världen.

Enligt bokningsstatistik från resebyrån Ticket var Dubai det resmål som ökade mest under julhelgerna, resandet dit mer än fördubblades.

– Vi ser ett ökat intresse bland svenska resenärer att resa till Dubai, och även en stor efterfrågan på resor till bland annat Teheran och Fjärran Östern, säger Björn Ekegren, Sverigechef på Emirates.

Destinationer Economy Class – priser från Arlanda (SEK) Business Class – priser från Arlanda (SEK)
DUBAI 3 795 18 775
TEHERAN 3 595 23 980
BANGKOK 5 075 16 450
BEIJING 4 495 24 070
DENPASAR, BALI 6 215 26 590

Priserna gäller för den som bokar sin resa under kampanjperioden 25 februari - 9 mars och gäller resor under perioden 3 mars - 30 november 2016 för Economy Class och 6 mars - 30 november för Business Class. Samtliga resor är med mellanlandning i Dubai.

Kevin Bell, Spotlight PR, Telefon: 0736526173, Email: kevin.bell@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 150 destinationer i 80 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 248 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 73 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 255 nya flygplan, till ett värde av mer än 122 miljarder US dollar.