Henrik Stenson-seger i Dubai hyllades av Emirates

Den svenske golfaren Henrik Stenson hyllades av tävlingens officiella flygbolag Emirates när han mottog trofén och 15,2 miljoner kronor för segern i DP World Tour Championship i Dubai. Tävlingen var finalen i serien The Race to Dubai.

Henrik Stenson gick 25 slag under par över de fyra dagarna, och var sex slag före tvåan Ian Poulter. Stenson vann även PGA-Tourens slutspel och Europaligans penningliga 2013, med en total segersumma på 120 Mkr.

Om Emirates engagemang i golf

Emirates är en av världens ledande sponsorer av golftävlingar och är officiellt flygbolag i 13 evenemang över hela världen. Nio av dessa ingår i European Tour International och Race to Dubai, såsom BMW International Open (Tyskland), DP World Tour Championship (UAE), Alstom Open de France (Frankrike), Avantha Masters (Indien), Maybank Malaysian Open (Malaysia), Lyoness Open (Österrike), Irish Open (Irland), Ballantine mästerskap (Sydkorea) och WGC HSBC Championships (China). Dessutom fortsätter Emirates att stödja Hong Kong Open (Hong Kong), vilket återvänder till Europeiska Touren 2014.

Förutom sponsrar Emirates Boeing Classic (USA) på PGA Champions Tour i USA, Thailand Open (Thailand-One Asian Tour), Emirates Australian Open, Australian PGA Championship (Australien-Australasian Tour) och Indonesien PGA Championship från och med 2014.

Golf passar Emirates varumärke bra, eftersom många av bolagets lojala kunder spelar regelbundet själva. Emirates utökar sitt stöd till golfsporten genom att i alla klasser tillåta passagerare att checka in en uppsättning golfklubbor gratis - utöver deras normala bagagevikt.

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 134 destinationer i 76 länder över sex kontinenter, och är världens största flygbolag i sittplatskilometer. Emirates flyger med över 200 wide body-flygplan av typ Airbus och Boeing, inklusive 26 av branschens modernas A38. Därutöver har Emirates lagt order på ytterligare 191 flygplan, till ett värde av mer än 46 miljarder kr.

För mer information besök www.emirates.com