Jennifer Aniston vaknar i komfort och lyx på Emirates

Hollywoodstjärnan Jennifer Aniston spelar huvudrollen i flygbolaget Emirates senaste reklamkampanj. TV-reklamen tar ett annorlunda och humoristiskt grepp för att profilera flygbolagets prisbelönta komfort och lyx i First Class.

Emirates presenterade idag sin omtalade TV-reklam (TVC) med skådespelerskan, regissören och producenten Jennifer Aniston. Det här är första gången Emirates samarbetar med den berömda stjärnan i en internationell tv-kampanj. Den Golden Globe- och Emmy-belönade skådespelerskan visar sin oemotståndliga komiska timing i det globala flygbolagets lättsamma reklamfilm.

Reklamfilmen börjar med att Aniston frenetiskt letar efter duschen och loungen ombord, men blir hånad och förlöjligad av kabinpersonalen. Det visar sig vara en mardröm när hon vaknar upp till verkligheten i sin egen privata svit i Emirates First Class. Sedan gör hon sig snabbt bekant med flygbolagets lyxiga Dusch-spa-avdelning och Lounge ombord på Emirates A380.

Boutros Boutros, Emirates Senior Vice President, Corporate Communications, Marketing & Brand förklarar:
– Jennifer Anistons attraktion och naturliga kontakt med en global publik gör henne till det perfekta valet för vår kampanj. Som en av de mest upptagna kvinnorna i Hollywood, passar Aniston, liksom många av våra kunder, på att njuta av en ledig stund när hon är ute och reser. På Emirates garanterar vi att den upplevelsen blir helt exceptionell.

– För att skilja ut oss från den vanliga flygbolagsreklamen, valde vi att ta ett humoristiskt grepp för att visa upp de fantastiska produkter som vi erbjuder ombord. Vi kunde inte tänka oss någon bättre lämpad för rollen än Jennifer Aniston och skrev därför ett manus särskilt för henne. Hennes professionalism och komiska talang lyste på inspelningsplatsen och vi är mycket nöjda med resultatet, tillade han.

TV-reklamen är regisserad av Bryan Buckley, en veteran i branschen och Oscar-nominerad, som har blivit berömd för sina många reklamfilmer för Superbowl. RKCR/Y&R London har utvecklat konceptet medan manuset var ett samarbete mellan byrån, Bryan Buckley och Emirates in-house reklamteam.

Den globala kampanjen, som kommer att sändas på TV och gå i digitala kanaler, inleds i USA och Förenade Arabemiraten innan den i november rullas ut till andra länder där Emirates har stor operativ verksamhet, däribland Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Italien, Indien och Australien.

Emirates har hittills investerat 20 miljoner dollar (cirka 170 Mkr) i bokad TV-reklam över hela världen för den här kampanjen, som kommer i två versioner, en på 30 sekunder och en längre på 60 sekunder.

Reklamfilmen kan ses på Emirates webbplats eller på Emirates YouTube-kanal:

För mer information och mediekontakter:
Lars-Ola Nordqvist, mobil 070-689 11 20, lars@comvision.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 147 destinationer i 79 länder över sex kontinenter, och är världens största flygbolag räknat i sittplatskilometer. Emirates flyger med 240 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 67 av branschens modernaste Airbus A380. Emirates har lagt den största ordern i flyghistorien på 150 Boeing 777 och 50 Airbus A380 till ett värde av 99 miljarder US dollar. Totalt har Emirates order på 268 nya flygplan, till ett värde av mer än 128 miljarder US dollar.

Citat

För att skilja ut oss från den vanliga flygbolagsreklamen, valde vi att ta ett humoristiskt grepp för att visa upp de fantastiska produkter som vi erbjuder ombord. Vi kunde inte tänka oss någon bättre lämpad för rollen än Jennifer Aniston och skrev därför ett manus särskilt för henne. Hennes professionalism och komiska talang lyste på inspelnings-platsen och vi är mycket nöjda med resultatet.