Kärlek i luften

Det var kärlek ombord på Emirates A380-flygning till Brisbane den 5 augusti. Stuart Mackinnon friade på 35 000 fot och kabinpersonalen såg till att det blev ett oförglömligt minne.

Stuart Mackinnon föll strax efter avgång ner på sina bara knän och friade i Emirates business class-lounge ombord på väg till Brisbane. Stuart fick ett rungande ”ja” av den blivande fästmön Victoria Loundon, till medresenärernas och hans egen förtjusning.

Emirates kabinpersonal såg till att den oförglömliga upplevelsen blev än mer storslagen. Besättningen, som tillsammans med Barande College Concert Band som av en slump var med på flyget, förvandlade flygplansloungen till en perfekt miljö för det speciella tillfället. En flygvärdinna sjöng en improviserad serenad av Louis Armstrongs ”What a Wonderful World” då Stuart föll ner på sina knän och friade. Se det minnesvärda ögonblicket här.

”Det här kommer alltid att vara ett speciellt ögonblick i mitt liv, men det som hände var verkligen något jag aldrig kunnat föreställa mig. Inramningen kunde inte ha varit bättre. Mina nerver lugnades av de fantastiska besättningsmedlemmarna, kaptenen och alla passagerare”, sade en euforisk Mackinnon.

Emirates lounge ombord på A380:n är till för att skapa minnesvärda upplevelser och inspirera människor till nya bekantskaper och resor. Emirates har idag 50 A380 i tjänst och mer än 23 miljoner passagerare har rest med det ikoniska flygplanet sedan det först lanserades 2008. De två däcken i flygplanet erbjuder rymliga säten i ekonomiklass, bäddstolar i business-klass och lyxiga privata förstaklass-sviter. Premiumpassagerarna kan umgås i den stora ombordloungen och förstaklass-passagerare kan komma fram till sin destination utvilade och fräscha efter att ha avnjutit dusch-spa ombord.

För mer information och mediekontakter

Lars-Ola Nordqvist, tel. 070-689 11 20, e-mail: lars@comvision.se

Elin Norlin, tel. 070-279 86 40, elin@comvision.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 142 destinationer i 80 länder över sex kontinenter, och är världens största flygbolag i sittplatskilometer. Emirates flyger med över 200 wide body-flygplan av typ Airbus och Boeing, inklusive 50 av branschens modernaste Airbus A380. Emirates har nyligen lagt den största ordern i flyghistorien på 150 Boeing 777 och 50 Airbus A380 till ett värde av 99 miljarder US dollar. Totalt har Emirates order på 379 nya flygplan, till ett värde av mer än 164 miljarder US dollar