Ny förstaklass-kabin från Emirates

Emirates meddelar att de kommer att lansera en ny förstaklass-kabin på sina Boeing 777-300ER. Förstaklass-kabinen kommer att ha sex privata sviter med layouten 1-1-1, jämfört med åtta sviter med layouten 1-2-1 i den nuvarande 777-flottan.

Dessutom kommer Emirates att introducera en rad nya funktioner i både business- och ekonomi-klass på sina Boeing 777-plan. Samtliga uppgraderingar kommer att avslöjas under Dubai Air show i november 2017.

– Genom vår stora uppgradering på våra 777-plan kommer vi att ta vår ombord-upplevelse till nästa nivå för våra kunder där alla kabiner kommer att få ett helt nytt utseende. Vi är glada över att kunna visa upp resultatet av många års planering och utveckling som vi investerat i vårt förstaklass-erbjudande och i vår övergripande flygupplevelse på våra 777-plan, säger Sir Tim Clark, VD på Emirates.

För mer information om Emirates produkter i förstaklass, business och ekonomi, vänligen klicka här.

Kevin Bell, Spotlight PR. Telefon: 0736526173, E-mail: kevin.bell@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 155 destinationer i 83 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 259 wide body-maskiner från Airbus och Boeing, inklusive 95 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 219 nya flygplan, till ett värde av mer än 108 miljarder US dollar.