Ökad tillgänglighet i Emirates lounger och flygplan

Flygbolaget Emirates, som kopplar ihop människor och passioner världen över, introducerar nu 30 trådlösa laddningsstationer för smartphones i sina lounger i Dubai för resenärer i First Class och Business Class. Dessutom erbjuder Emirates trådlöst Wi-Fi i alla sina lounger runt om i världen, och i nära 120 flygplan. Det här är en del av Emirates strategiska plan för att erbjuda sina kunder ökad rörelsefrihet och uppkoppling.

Nu kan Emirates resenärer i första klass och affärsklass ladda sina smartphones trådlöst i flygbolagets lounger i Dubai. Den trådlösa laddningen fungerar för Androidtelefoner och Blackberry, medan iPhones laddas med sladd. Emirates erbjuder även trådlöst Wi-Fi ombord på omkring 120 av bolagets flygplan.

– Vår ambition är att ge ökad komfort för våra kunder och en bekymmersfri, smidig reseupplevelse. Idag är mobila enheter en naturlig del av våra liv, och på Emirates ser vi att gratis Wi-Fi och trådlös laddning på resan kommer bli en norm för reseupplevelser framöver. Därför förbättrar vi kontinuerligt uppkopplingen i våra lounger och ombord på våra flygplan. Vi arbetar med ledande teknikleverantörer för att kunna lansera en bredare utbyggnad av trådlös laddning och ser fram emot att utöka denna tjänst till våra kunder, säger Mohammed Mattar, Divisional Senior VP Emirates Airport Services.

Internet ombord

Gratis Wi-Fi finns både i alla lounger och ombord på nära 120 flygplan, och är mycket populärt hos passagerarna då det idag är en förväntad standard. Enligt flygbolagets uppgifter är de mest besökta webbsidorna ombord Facebook och Google, och chattjänster som Skype och WhatsApp. Det här reflekterar passagerarnas starka önskan att på resande fot hålla kontakten med sina nära och kära, vilket de gör genom sociala medier.

Resenärer ombord på Emirates flygplan kan även hålla kontakten med omgivningen på andra sätt, med personliga mobiltelefonitjänster, som erbjuds på över 75 % av flottan, samt in-seat service som e-post-, telefon- och SMS-tjänster som finns i varje flygplan.

Direktsänd TV

Resenärer som inte vill vara uppkopplade på resan kan njuta av direktsänd TV och följa nyhetsläget live eller se sitt favoritlag spela. Detta är möjligt på mer än 120 flygplan i Emirates flotta.

Appar och mobilteknik

Tidigare i år lanserade Emirates sin applikation till Apple Watch, och i maj presenterade de en app till Android. Emirates trappar upp sina ansträngningar med mobilteknik för att förbättra passagerarnas reseupplevelser, där de nya laddningslösningarna spelar en avgörande roll för att säkerställa en problemfri anslutning.

Emirates lounger

• Emirates lounger är avsedda för passagerare i First Class och Business Class, Platinum- och Goldmedlemmar i Skywards kan även få tillgång till Emirates Business Class lounge i Dubai.

• I loungen har gästerna tillgång till en omfattande buffé av gourmeträtter, samt en kostnadsfri bar inklusive premiumvin, sprit och champagne. First Class-passagerare kan se fram emot en à la carte-meny som lagas av kockar i loungen.

• Passagerare kan ta del av ett fullt utrustat affärscentrum med gratis Wi-Fi i hela loungen, områden där de kan titta på TV eller läsa, duschrum och ett bönerum.

• Premiumkunder i Dubai kan besöka Timless Spa som ligger i Terminal A och B.

• Loungerna är inredda med italienskt marmorgolv, Rolex-klockor i guld, läderfåtöljer och möbler i valnöt, som går i linje med Emirates kvalitetskrav.

Emirates har 38 lounger runt om i sitt sex kontinenter stora nätverk inklusive lounger i Auckland, Bangkok, Peking, Birmingham, Brisbane, sex lounger i Dubai, Colombo, Delhi, Düsseldorf, Frankfurt, Glasgow, Hamburg, Hongkong, Istanbul, Johannesburg, Kuala Lumpur, London Gatwick, London Heathrow, Los Angeles, Manchester, Milano, München, Melbourne, New York JFK, Paris Charles de Gaulle, Perth, Rom, San Francisco, Singapore, Sydney, Shanghai, Tokyo Narita och Zürich.

För mer information och mediekontakter
Elin Norlin, mobil 070-279 86 40, elin@comvision.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 146 destinationer i 81 länder över sex kontinenter, och är världens största flygbolag räknat i sittplatskilometer. Emirates flyger med 233 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 62 av branschens modernaste Airbus A380. Emirates har lagt den största ordern i flyghistorien på 150 Boeing 777 och 50 Airbus A380 till ett värde av 99 miljarder US dollar. Totalt har Emirates order på 277 nya flygplan, till ett värde av mer än 135 miljarder US dollar.

Citat

Mohammed Mattar, Divisional Senior VP Emirates Airport Services.