Pelé besöker Arsenals fotbollsskolor i Dubai

Pelés nya karriär som global fotbollsambassadör för flygbolaget Emirates för honom runt världen för att öka intresset för bollsporten.

Vid ett besök i Dubai nyligen träffade fotbollslegenden Pelé ungdomar från Arsenals fotbollsskolor i Dubai för att entusiasmera dem till långsiktiga satsningar på fotbollskarriären. Samtidigt meddelade Pelé att Emirates fortsätter sin sponsring av New York Cosmos i ytterligare 2 år. Pelé är själv hedersordförande för den amerikanska storklubben.

Klicka här för att ladda ner bilderna.

Bildtexter

Pelé 1 & 2 – Pelé inför publiken på Emirates huvudkontor.

Pelé 3 – Pelé pratar om några av hans bästa mål med moderator Rob McCaffrey.

Pelé 4 – Vinnaren av ”Ultimate Pelé experience competition” på Emirates Facebooksida, Marcela Felkl Trevisan, blir introducerad till Pelé.

Pelé 5 – Pelé vinkar till publiken efter att ha annonserat att Emirates ska sponsra New York Cosmos ytterligare två år. Pelé är hedersordförande för den amerikanska klubben.

Pelé 6 – Ibrahim Toutanji, chefredaktör för Ara magazine och tidningens moderedaktör, Rasha Abdul Moneem, välkomnas upp på scen för att träffa Pelé.

Pelé 7 – Ungdomar från Arsenal fotbollsskola i Dubai var inbjudna till specialvisningen av Pelés största ögonblick.

Pelé 8 – Pelé pratar med moderator Rob McCaffrey och besvarar frågor från publiken.

Pelé 9 – Pelé överlämnar sin biografi, ”1283”, till Sir Tim Clark, VD Emirates Airline. Boken är uppkallade efter antalet gjorda mål under Pelés karriär.

Pelé 10 – Pelé skojar med Adel Al Redha, Emirates vice VD och Cheif Operations Officer.

För mer information och mediekontakter

Lars-Ola Nordqvist, tel. 070-689 11 20, e-mail: lars@comvision.se

Elin Norlin, tel. 070-279 86 40, elin@comvision.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 142 destinationer i 80 länder över sex kontinenter, och är världens största flygbolag i sittplatskilometer. Emirates flyger med över 200 wide body-flygplan av typ Airbus och Boeing, inklusive 44 av branschens modernaste A380. Emirates har nyligen lagt den största ordern i flyghistorien på 150 Boeing 777 och 50 Airbus 380 till ett värde av 99 miljarder US dollar. Totalt har Emirates order på 379 nya flygplan, till ett värde av mer än 164 miljarder US dollar