Så har Emirates hjälpt två miljoner resenärer till tryggare resor

I det ständigt föränderliga reselandskapet fortsätter Emirates att prioritera flexibilitet och säkerhet för sina kunder. Sedan mars 2020 har flygbolaget hjälpt över två miljoner kunder att göra datum- och destinationsändringar. Emirates har även bistått resenärer att byta ut biljetter mot kuponger som kan användas för framtida resor. Det har resulterat i att mer än 92 000 kunder har erhållit resekuponger. Dessutom har mer än 38 000 av dem rest eller planerar att resa med hjälp av kuponger i framtiden.

Flygbolaget har även ritat om kartan vad gäller bokningsflexibilitet. Emirates introducerade branschens mest generösa biljettgiltighet, vilket gav kunder möjlighet att behålla eller använda sin biljett när som helst i mer än 24 månader. Nu har flygbolaget förlängt giltighetstiden för resor till och med den 31 maj 2022.

Emirates har även behandlat nästan 3,3 miljoner återbetalningsbegäranden sedan pandemin började. Efter att flygbolaget förstärkte sina möjligheter till att hantera återbetalningar för biljetter, har både resebyråpartners och kunder fått ersättning snabbare.

Emirates-kunder har också dragit nytta av branschens mest omfattande multiriskreseförsäkring sedan det lanserades i december 2020. Flygbolaget var den första aktören i branschen som gav resenärer extra säkerhet innan avgång. Sedan lansering har över 7,2 miljoner kunder flugit med Emirates multiriskförsäkring.

För övrig information: https://www.emirates.com/media-centre/emirates-lives-up-to-its-customer-experience-promise-helping-over-2-million-customers-take-more-control-over-their-travel-plans/

Johan Forsberg, Spotlight PR
E-mail: johan.forsberg@spotlightpr.se

Berättelsen om Emirates började 1985 när vi startade verksamhet med bara två flygplan. Idag flyger vi världens största flottor, Airbus A380 och Boeing 777, och erbjuder våra kunder bekvämligheter med de senaste och mest effektiva wide-body maskiner i himlen.

Vi inspirerar resenärer runt om i världen med vårt växande nätverk av destinationer över hela världen, branschledande flygunderhållning, regionalt inspirerad mat och service i världsklass.