Se världens största kommersiella flygplan målas om

Emirates Aircraft Apperance Center är världens största flygbolagsägda lackeringsanläggning för flygplan. Här har Emirates målat om 33 flygplan under det senaste året, vilket motsvarar 13 procent av hela flottan. Se när Emirates Airbus A380, världens största kommersiella flygbolag, lackas om.

Av de 33 flygplan som lackades om förra året var tre av dem ikoniska Airbus A380-plan – världens största kommersiella flygplan. Processen kräver hantverk från 34 proffs och tar 15 dagar, fördelat på 6 000 arbetstimmar, att slutföra. För att måla om det gigantiska planet krävs sju lager färg som väger 1,1 ton och som fördelas på en yta om 3 076 kvadratmeter.

Emirates arbetar i nära samarbete med flygplanstillverkare och branschpartners världen över för att effektivisera arbetet med flygplanslackering. Huvudfokuset ligger på miljön, där Emirates lackeringsanläggning använder den senaste tekniken och systemen, inklusive fullt kontrollerade miljöer som reglerar temperatur, luftfuktighet och luftflöde.

Se när Emirates målar om ett av sina Airbus A380 här.

Mer information om Emirates lackeringsanläggning, innovation och lackeringsprocess hittar du här.

Kevin Bell, Spotlight PR. Telefon: 0736526173. email: kevin.bell@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 150 destinationer i 80 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 253 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 81 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 245 nya flygplan, till ett värde av mer än 122 miljarder US dollar.