Succé för Emirates Filippinerna-satsning

– Nylanserade Cebu direkt in på Emirates topp 10-lista över svenskarnas mest populära resmål

Den 30 mars 2016 öppnade Emirates sin nya flyglinje från Dubai till Cebu på Filippinerna och resmålet har direkt klivit in på Emirates topplista över de mest populära destinationerna för svenska resenärer. Bara på två månader har Cebu klättrat till att bli det sjunde mest populära resmålet för svenska resenärer. Även Filippinernas huvudstad Manila är i dag Emirates sjätte mest populära resmål.

Endast Dubai, Bangkok, Seychellerna, Maldiverna och Colombo är populärare, men nu växer intresset för Filippinerna och Emirates nya resmål Cebu. Totalt erbjuder Emirates resor till tre destinationer på Filippinerna: Cebu, Clark och Manila.

– Det var verkligen att en kul överraskning att Cebu klättrade så snabbt i vår ranking. Samtidigt var det en bekräftelse av vår satsning på Filippinerna. Manila har länge varit populärt och med Cebu som ny destination, med sina kritvita stränder, sitt turkosa vatten och fantastiska dykmöjligheter, tror vi att intresset bara kommer att öka för Filippinerna, säger Björn Ekegren, Sverigechef för Emirates.

För mer information och bilder gällande Emirates nya rutt till Cebu, vänligen klicka här.

Emirates topplista maj 2016

De mest bokade destinationerna för svenska resenärer maj till oktober 2016.

1 Dubai
2 Bangkok
3 Seychellerna
4 Maldiverna
5 Colombo
6 Manila
7 Cebu
8 Mauritius
9 Kapstaden
10 Johannesburg

Kevin Bell, Spotlight PR. Telefon: 0736526173. email: kevin.bell@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 150 destinationer i 80 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 250 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 79 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 248 nya flygplan, till ett värde av mer än 122 miljarder US dollar.