Upplev semesterparadiset Dubai i sommar

Dubai är en fantastisk semesterpärla att upptäcka på sommaren. Ett solsäkert resmål med härliga stränder, shopping, kulinariska upplevelser och massvis med aktiviteter. Nu erbjuder Emirates alla sina kunder tillgång till exklusiva erbjudanden. Bland annat gratis inträde till några av Förenade Arabemiratens mest populära sevärdheter.

Blotta cirka sex timmars flygresa bort och nära nog ingen tidsskillnad. Solsäkert och familjevänligt. Det finns många anledningar att besöka Dubai. Oavsett om du föredrar milslånga vita stränder, vill upptäcka stadens kulinariska utbud eller föredrar en semester med upplevelser och aktiviteter så har Dubai något för alla.

Emirates erbjuder nu sina kunder ett flertal unika sommarerbjudanden på många populära attraktioner i Förenade Arabemiraten. Dessutom kommer ”Dubai Summer Surprises” tillbaka – en årlig festival bestående av både underhållning, kultur och familjeaktiviteter med unika erbjudanden i butiker, restauranger, på hotell och nöjesanläggningar.

Några av Emirates unika erbjudanden:

• Entrebiljett till Burj Khalifa
    Upplev den hisnande vyn från 124:e och 125:e våningen på världens högsta byggnad. Beundra den fantastiska utsikten över staden, 456 meter över havet. Biljetterna gäller för inträde från den 30 juni till den 30 september 2022.

• Entrebiljett till Dubai Fountain Broadwalk

Alldeles invid foten av Burj Khalifa kan besökare upptäcka en en spektakulär vattenshow - från en flytande plattform. Allt ackompanjerad av musik och ljus, bara nio meter från världens största koreograferade fontäner.

• Entrebiljett till Louvre Abu Dhabi
    Upplev en blandning av historisk konst från hela världen och internationellt erkända konstnärer och förkovra dig i berättelserna om de många antika föremålen, på en av de mest ikoniska kulturattraktionerna i Förenade Arabemiraten.

För att ta del av Emirates exklusiva sommarerbjudanden, boka dina biljetter HÄR.

Sommarerbjudanderna gäller för resenärer som bokar en tur- och returresa till Dubai i valfri kabinklass senast den 11 juli 2022, för resor från den 1 juli 2022 till den 30 september 2022.* Erbjudandet är också tillgängligt via deltagande resebyråer och utvalda Emirates reseförmedlare.

Upplev mer av Dubai med Emirates

• My Emirates Pass
    Emirates boardingkort är inte bara ett resedokument – det är också nyckeln till sommarens häftigaste erbjudanden i Dubai, och gäller fram till den 30 september 2022. Emirates resenärer behöver bara visa upp sitt boardingkort och en giltig legitimation för att få tillgång unika förmåner. Detta gäller i hundratals butiker, på nöjesställen och restauranger i hela Dubai. Få mer information om passet och erbjudandena HÄR.

• Skywards Partner:
    Medlemmar i Emirates prisbelönta lojalitetsprogram Skywards kan tjäna Miles på köp i butiker i Förenade Arabemiraten för att sedermera lösa in dessa mot bonusbiljetter, uppgraderingar och biljetter till konserter och sportevenemang. Läs mer om Emirates Skywards HÄR.

Dubai Summer Suprises

Dubai Summer Surprises är Dubais största shopping- och underhållningsevenemang med unika erbjudanden i butiker, restauranger, på hotell och nöjesanläggningar. Under festivalen kan besökare kan ta del av exklusiva shoppingerbjudanden, tävlingar och kampanjer. När resebegränsningarna nu successivt lättar, erbjuder Emirates sina resenärer bekväma flygförbindelser från över 130 destinationer till och via Dubai

För att få fler exklusiva erbjudanden och semesterinspiration, besök Emirates Holidays.

Res bekvämare med Emirates
Emirates erbjuder prisbelönta tjänster till kunder i alla reseklasser. Tjänster som möjliggör ännu bekvämare flygningar med hela familjen – upplev till exempel prioriterad boarding och ice - Emirates underhållningssystem ombord med fler än 4500 kanaler, varav drygt 100 av dessa med innehåll särskilt anpassat för barn.

Emirates har alltid sina passagerares hälsa och välbefinnande som högsta prioritet och har därför infört en omfattande uppsättning säkerhetsåtgärder, för varje steg av resan. Flygbolaget har också utvecklat sin digitala teknik för att kunna erbjuda ännu mer bekväma alternativ för att snabbt ta sig igenom flygplatsformaliteterna.

Resenärer uppmanas att kontrollera de senaste statliga riktlinjer för resor och säkerställa att de uppfyller resekraven för sin slutdestination. Mer information om inresekrav för internationella besökare och invånare som återvänder till Dubai hittar du HÄR.

*För att kunna utnyttja de tre erbjudandena måste passagerare som bokar sina biljetter skicka ett e-postmeddelande till EmiratesOffer@emirates.com och uppge deras PNR-referens (Passenger Name Record), ankomstdatum i Dubai, passagerarnamn, telefonnummer och e-postadress. Därefter skickas de unika rabattkoderna.

Enbart resande med tur- och returresor är berättigade till erbjudandena, således inte enkelresor. Emirates flygbiljetter är alltid beroende av tillgänglighet. Emirates transportvillkor och tillämpliga biljettvillkor anges på Emirates webbplats. På websidan hittar du även mer information kring eventuell återbetalning av flygbiljetter med mera.

Fannie Friberg, Spotlight
E-mail: fannie.friberg@spotlightcom.se

Berättelsen om Emirates började 1985 när vi startade verksamhet med bara två flygplan. Idag flyger vi världens största flottor, Airbus A380 och Boeing 777, och erbjuder våra kunder bekvämligheter med de senaste och mest effektiva wide-body maskiner i himlen.

Vi inspirerar resenärer runt om i världen med vårt växande nätverk av destinationer över hela världen, branschledande flygunderhållning, regionalt inspirerad mat och service i världsklass.