Ytterligare ett A380-flygplan har levererats i december

Emirates välkomnar nu det 116:e A380-flygplanet till sin flotta. Det är det första av tre A380 som kommer att levereras 2020. Flygplanet anlände till Dubai tidigt i lördags morse, och drivs av en blandning av konventionellt och hållbart flygbränsle.

Emirates planerar att ta emot ytterligare två A380-flygplan senare den här månaden, varav den ena kommer att ha den efterlängtade produkten Premium Economy. Genom sitt erbjudande av en oöverträffad reseupplevelse har A380 – sedan inträdet till Emirates flotta för 12 år sedan – varit flygbolagets flaggskepp och en kundfavorit.

Signaturelement som A380 Onboard Lounge och Shower Spa är någonting som kunderna vill uppleva om och om igen.

Alice Käck, Spotlight PR. Telefon: 073-610 25 54, E-mail: alice.kack@spotlightpr.se

Berättelsen om Emirates började år 1985 när vi startade vår verksamhet med endast två flygplan. Idag flyger vi världens största flottor av Airbus A380 och Boeing 777 och erbjuder bekvämligheter från de senaste och mest effektiva widebody-flygplanen i skyarna.

Vi inspirerar resenärer runt om i världen med vårt växande nätverk av globala destinationer, branschledande flygunderhållning, regionalt inspirerad mat och service i världsklass.