Årsredovisning 2019 och handlingar inför årsstämman tillgängliga

Emotra AB (publ) (”Emotra”) meddelar idag att bolagets årsredovisning avseende räkenskapsåret 2019 och övriga handlingar inför årsstämman från och med idag hålls tillgängliga på bolagets hemsida (www.emotra.se). Handlingarna kan även beställas från bolaget (se adress nedan).

Aktieägarna informeras om sin rätt enligt aktiebolagslagen att begära upplysningar vid årsstämman avseende förhållanden som kan inverka på bedömningen av ett ärende på dagordningen och förhållanden som kan inverka på bedömningen av bolagets ekonomiska situation.

Direktlänk till handlingarna: http://emotra.se/sv/investors/documents/shareholders-meeting/

Emotras årsstämma

Aktieägarna i Emotra AB (publ) håller årsstämma onsdagen den 3 juni 2020 kl. 11.00 på restaurang John Scott's Pub, Kungsportsavenyn 15 i Göteborg.

Med anledning av den fortsatta spridningen av Coronaviruset kommer vi i år, som en försiktighetsåtgärd, inte erbjuda förtäring eller mingel i anslutning till stämman. Aktieägare som uppvisar minsta sjukdomssymptom, har närstående som är sjuka, har vistats utomlands under de senaste två veckorna inför stämman eller tillhör en riskgrupp bör inte deltaga utan kan med fördel rösta via ombud. Vad som angetts ovan gäller även för eventuellt juridiskt/ekonomiskt biträde. Bolagets ambition, vid tidpunkten för publicering av kallelsen, är att göra stämman så kort och effektiv som möjligt.

Aktieägare som önskar delta i bolagsstämman ska

• vara införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken torsdagen den 28 maj 2020, och
  • anmäla sig till bolaget senast fredagen den 29 maj 2020 skriftligen till EMOTRA AB, AstraZeneca BioVentureHub, Pepparedsleden 1, 431 83 Mölndal. Anmälan kan också göras direkt till Daniel Poté, VD, på telefon 0732 34 41 93 eller per e-post daniel@emotra.se.

I anmälan skall uppges fullständigt namn, person- eller organisationsnummer, aktieinnehav, adress, telefonnummer dagtid samt skall i förekommande fall, uppgift om ställföreträdare, eller biträde (högst 2) lämnas. Anmälan skall i förekommande fall åtföljas av fullmakter, registreringsbevis och andra behörighetshandlingar.

Göteborg i maj 2020

EMOTRA AB (publ)

STYRELSEN

Emotra AB (publ) är ett medicintekniskt företag som bedriver forskning, utveckling, kliniska studier och marknadsföring inom mental hälsa. Bolagets metod, EDOR®, är ett egenutvecklat, objektivt psykofysiologiskt test för att mäta om deprimerade patienter är hyporeaktiva.

Emotra AB (publ),

AstraZeneca BioVentureHub, Pepparedsleden 1, 431 83 Mölndal