EMOTRA AB: Flaggningsmeddelande

Som en följd av den nyligen genomförda företrädesemissionen i EMOTRA AB (publ) (”Emotra”) har den samlande ägarandelen hos styrelseledamoten Lars-Håkan Thorell med närstående minskat till under 10 procent.

Lars-Håkan Thorell är forskningschef och har varit aktiv som styrelseledamot i Emotra sedan juni 2006. Thorell är upphovsmannen bakom EDOR®, Emotras mätmetod och produktsystem. Som en följd av den nyligen genomförda företrädesemissionen om i Emotra om 4 184 399 nya aktier har den samlade ägarandelen hos Lars-Håkan Thorell med närstående Elizabeth Kaminski minskat från cirka 13,60 procent till cirka 9,40 procent av röster och kapital. Lars-Håkan Thorell och Elizabeth Kaminski äger tillsammans 1 290 976 aktier i Emotra.

För ytterligare information om Emotra, vänligen kontakta:

Denna information är sådan information som Emotra AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 juni 2017.