EMOTRA AB: Handel i teckningsoptioner på Spotlight Stock Market

I mars 2020 genomförde EMOTRA AB (”Emotra”) en företrädesemission av Units (varje unit innehåller två (2) aktier och två (2) teckningsoptioner), i vilken även allmänheten gavs möjlighet att teckna aktier.

Teckningsoptionerna serie 2020 kommer att tas upp till handel på Spotlight Stock Market den 20 april 2020.

11 653 840 aktier har registrerats hos Bolagsverket den 2 april 2020 och dessa beräknas vara distribuerade till respektive VP-konto/depå den 16 april 2020. Efter registrering hos Bolagsverket uppgår det totala antalet aktier i Emotra till 38 043 599 stycken. Aktiekapitalet uppgår efter företrädesemissionen till 722 828,38 SEK.

Villkor för teckningsoptioner i sammandrag

Teckningskurs: Innehavaren av teckningsoptioner äger rätt att, för varje teckningsoption, teckna en (1) ny aktie i bolaget till en kurs om minimum 0,40 kronor per aktie till maximum 0,80 kronor per aktie.

Teckningstid: Teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner kan äga rum under perioden 9 oktober 2020 – 23 oktober 2020. Detta ska ske genom samtidig kontant betalning senast klockan 15:00 den 23 oktober 2020.

Sista dag för handel: Sista dag för handel med teckningsoptioner beräknas till den 21 oktober 2020.

Vid fullt utnyttjande av teckningsoptioner: Vid fullt utnyttjande av teckningsoptioner ökar aktiekapitalet med ytterligare 221 422,96 SEK till totalt 944 251,34 SEK och antalet aktier ökar med 11 653 840 aktier till totalt 49 697 439 aktier.

Projektledare

Mangold Fondkommission har varit projektledare till EMOTRA i samband med den nu avslutade företrädesemissionen.