• Emotra/

Emotra AB (publ) informerar om att två styrelseledamöter meddelat att de kommer att lämna styrelsen

Emotra AB (”Emotra” eller ”Bolaget”) meddelar idag den 6 februari 2022, att Roy Anderson och Martin Schalling informerat om att de av personliga skäl kommer att begära eget utträde ur styrelsen med omedelbar verkan.

Emotras styrelse informerar om att ledamöterna, Martin Schalling och Roy Anderson väljer att lämna styrelsen av personliga skäl. De hänvisar båda till att det har för hög arbetsbelastning och att det inte tillräckligt väl förstått hur betungande det skulle vara att ingå i Emotras styrelse. Bolagsstyrelsen kommer nu att ha två vakanser fram till årsstämman den 18 maj 2022, då en ny styrelse kommer att väljas.

Denna information är sådan som Emotra är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-02-06 11:38 CET.

Emotra AB (publ) är ett medicintekniskt företag som bedriver forskning, utveckling, kliniska studier och marknadsföring inom neurologisk forskning och mental hälsa. Bolagets metoder/produkter, NeuraMetrix TC och EDOR®, är unika, egenutvecklade och patentskyddade metoder/produkter.

EMOTRA AB, Färögatan 33, 164 51 Kista

Tel: +46 732 – 34 41 93, www.Emotra.se