Emotra AB tillsätter Daniel Rudeklint som CFO

Emotra AB har anställt Daniel Rudeklint som CFO som har erfarenhet från revision och internrevision i en global miljö. I och med anställningen går bolaget från att ha funktionen på konsultbasis till en fast anställd ekonomichef.

Daniel Rudeklint är civilekonom med inriktning mot ekonomistyrning och redovisning. Daniel har en bakgrund som auktoriserad revisor från EY Sweden AB (tidigare Ernst & Young Sweden AB) och kommer närmast från Sida, Sveriges biståndsmyndighet med ansvar för granskning och förbättring av myndighetens processer.

I och med att bolaget genomgår förvärvet av Neurametrix finns ett behov av att gå från en CFO på konsultbasis till en fast anställd ekonomichef. Anställningen bör ses som ett led i den strategiska utveckling som bolaget nu ger sig in på, där är en viktig del i Daniels arbete blir att stötta framtida arbetet i det gemensamma bolaget.

Jag ser verkligen fram emot att börja arbeta med teamet på NeuraMetrix. Bolaget har teknologier och lösningar på problem som drabbar många människor och deras närstående, vilket är stimulerande. Det känns relevant och viktigt, samtidigt som det skall bli roligt att få vara med på en resa att bygga ett större bolag inom området mental hälsa. Säger Daniel Rudeklint.

Daniel tillträder som CFO idag, den 15 november 2021.

Emotra AB (publ) är ett medicintekniskt företag som bedriver forskning, utveckling, kliniska studier och marknadsföring inom mental hälsa. Bolagets metod, EDOR®, är ett egenutvecklat, objektivt psykofysiologiskt test för att mäta om deprimerade patienter är hyporeaktiva.

Emotra AB (publ),

AstraZeneca BioVentureHub, Pepparedsleden 1, 431 83 Mölndal