Emotra kommenterar aktiehandeln och kursuppgången

Med anledning av de senaste dagarnas handeln i Emotras aktie och den kraftiga kursuppgången som följt av denna, vill Bolaget kommentera den aktuella situationen.

Emotra har i den senaste delårsrapporten från 24 oktober 2019 klargjort att även om ”Bolaget fokuserar arbetet på ett fåtal högprioriterade aktiviteter, konstaterar styrelsen att disponibla medel inte är tillräckliga för att finansiera en långsiktig utveckling och en bred internationell marknadsintroduktion av EDOR. Styrelsen för nu diskussioner om hur Bolaget ska tillföras ytterligare kapital för att säkerställa fortsatt drift och för att finansiera en uthållig kommersiell utveckling av EDOR.”

Styrelsen har fortsatt stort fokus på den fortsatta finansieringen och avser att informera marknaden när lämpliga beslut har tagits. Vidare vill Emotra passa på att framföra att Bolaget har offentliggjort samtliga viktiga nyheter som rör verksamheten. Den senaste var att avtal tecknats med universitetssjukhuset i Warszawa.