Mangold Insight släpper analys av Emotra AB

Med anledning av förvärvet har Mangold Insight släppt en ny analys av bolaget där man bedömer att det motiverade värdet på bolaget uppgår till 0,63 kronor per aktie. Förvärvet kallas för ett stort kliv framåt då man räknar på intäkter i närtid baserat på prognoser för Parkinsons sjukdom i USA och Europa.

Under gårdagen släpptes en ny analys av Emotra med anledning av Neurametrix-förvärvet där intäkterna slagits samman från bolagets båda produktlinjer under prognosperioden 2022 till 2027. Mangold Insight har valt försiktiga antaganden för att få fram ett motiverat värde som bedöms uppgå till 0,63 kronor per aktie, en uppsida på 90 procent.

För att läsa hela analysen från Mangold Insight, se här eller använd: https://mb.cision.com/Main/20629/3465950/1505505.pdf

För att se fullständigt pressmeddelande från Mangold Insight, se här eller använd: https://news.cision.com/se/mangold-insight/r/neurametrix---framtidens-medicin---mangold-insight-analys,c3466659

Emotra AB (publ) är ett medicintekniskt företag som bedriver forskning, utveckling, kliniska studier och marknadsföring inom mental hälsa. Bolagets metod, EDOR®, är ett egenutvecklat, objektivt psykofysiologiskt test för att identifiera hyporeaktiva patienter.

EMOTRA AB, Färögatan 33, 164 51 Kista

Tel: +46732 – 34 41 93, www.neurametrix.com, www.emotra.se