• Empire AB/

Aktieägarna i Empire Aktiebolag (publ), 556586-2264, kallas härmed till årsstämma fredag den 27 maj 2016 kl. 14.00

Stämman äger rum i bolagets lokaler på Gustavslundsvägen 137. Alviks Strand.
Registrering sker från kl. 13.30

Deltagande
Aktieägare som önskar delta i bolagsstämman skall vara införd som ägare i den utskrift av aktieboken som Euroclear Sweden AB sammanställer fredagen den 20 maj 2016. Aktieägare skall anmäla sig skriftligen hos bolaget med brev under adress Empire AB, Gustavslundsvägen 137, 167 51 Bromma, eller per telefon 08-410 58 400, eller per e-mail info@empire.se, senast kl. 16.00 måndagen den 23 maj 2016. Vid anmälan skall uppges namn och person- eller organisationsnummer, samt gärna adress och telefonnummer. I det fall aktieägaren avser att låta sig företrädas genom ombud skall fullmakt och övriga behörighets­handlingar biläggas anmälan. Om aktieägaren avser att medföra ett eller två biträden till års­stämman skall sådant deltagande anmälas hos Bolaget enligt ovan. Anmälningssedlar finns på vår hemsida www.empire.se.

Förvaltarregistrerade aktier
För att äga rätt att delta i årsstämman måste aktieägare, som låtit förvaltarregistrera sina aktier genom banks notariatavdelning eller enskild fondhandlare, tillfälligt inregistrera akti­erna i eget namn hos Euroclear Sweden AB. Aktieägare som önskar sådan omregistrering måste underrätta förvaltaren om detta i god tid före fredagen den 20 maj 2016.

Dagordning

1. Val av ordförande vid stämman
  2. Upprättande och godkännande av röstlängd
  3. Godkännande av dagordning
  4. Val av en eller två justeringsmän
  5. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad
  6. Vd:s presentation
  7. Framläggande av årsredovisning och revisionsberättelse samt, i moderbolag, koncernredovisning och koncernrevisionsberättelse
  8. Beslut skall fattas
    a) om fastställande av resultaträkning och balansräkning samt i moderbolag koncernresultaträkning och koncernbalansräkning
    b) om dispositioner beträffande bolagets vinst eller förlust enligt den fastställda balansräkningen
    c) om ansvarsfrihet åt styrelseledamöterna och verkställande direktören
  9. Fastställande av antalet styrelseledamöter och suppleanter samt, i förekommande fall, antalet revisorer
  10. Fastställande av arvode åt styrelsen och revisor
  11. Val av styrelse och, i förekommande fall, val av revisor(er)
  12. Frågor beträffande handel med EMPB-aktien
  13. Annat ärende, som ankommer på stämman enligt aktiebolagslagen (2005:551) eller bolagsordningen
  14. Stämmoavslutning

I enlighet med 7 kap 56 b § aktiebolagslagen kommer redovisningshandlingar och revisions­be­rät­telse att hållas tillgängliga på bolagets kontor, Gustavslundsvägen 137, 167 51 Bromma och på bolagets hemsida www.empire.se fr.o.m. fredagen den 6 maj 2016. De aktieägare som önskar att ta del av dessa handlingar kan anmäla detta till bola­get, var­efter materialet kommer att översändas med post.

Styrelsen och vd skall, om någon aktieägare begär det, och styrelsen anser att det kan ske utan väsentlig skada för bolaget, lämna upplysningar om dels förhållanden som kan inverka på bedömningen av ett ärende på dagordningen dels förhållanden som kan inverka på bedöm­ningen av bolagets eller dotterföretags ekonomiska situation, dels bolagets förhållande till annat koncernföretag.

Per den 25 april 2016 uppgick det totala antalet aktier i bolaget till 162 070 363, varav 1 755 000 aktier av serie A och 160 315 363 aktier av serie B motsvarande sammanlagt 177 865 363 röster i bolaget. Per den 25 april 2016 uppgick bolagets innehav av egna aktier till 16 615 aktier av serie B, motsvarande 16 615 röster i bolaget.

EMPIRE AKTIEBOLAG (publ), 556586-2264
Styrelsen Stockholm i april 2016
Läs mer på vår hemsida www.empire.se